بررسی توقف تمامی سفرها به مقصد اروپا به دلیل شیوع کرونا

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، دو منبع مختلف اعلام کرده‌اند که اروپا قصد دارد ورود اتباع خارجی به مرزهای کشورهای حوزه‌ی شنگن را ممنوع کند تا از گسترش بیشتر ویروس کرونا در اروپا جلوگیری نماید.

حوزه‌ی شنگن ۲۲ کشور از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین ایسلند، نروژ، سوئیس و لیختن‌شتاین را شامل می‌شود. اما بریتانیا و ایرلند جزئی از آن نیستند.

هر دو منبع اظهار کرده‌اند که رهبران کشورهای اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه طی یک کنفرانس ویدئویی به بحث و گفتگو درباره‌ی بحران پیش‌آمده خواهند پرداخت.

یک مقام رسمی در اتحادیه اروپا گفت: «کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا این طرح را برای ۳۰ روز به اجرا در خواهد آورد که از ورود اتباع غیر بومی کشورهای حوزه‌ی شنگن و اتحادیه اروپا جلوگیری به عمل خواهد آمد. این ممنوعیت استثنائاتی را شامل شده است که ورود کادر پزشکی و درمانی و سایر سفرهای “ضروری” را دربرمی‌گیرد.»

یک مقام رسمی دیگر در اتحادیه اروپا اظهار کرد: «این ایده با هدف کم کردن فشار موجود بر ارگان‌های خدمات درمانی و پزشکی حوزه‌ی اروپا تدوین و ارائه شده است اما باید دید که رهبران کشورهای اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه چه تصمیماتی را اتخاذ خواهند کرد. امیدواریم انگلستان و ایرلند را هم به‌ منظور مشارکت در این اقدامات مجاب کنیم.»

انتهای پیام

بیتکوین ۱۰۰ هزار دلار را رد می کند؟
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا