واردات تامیفلو و توزیع در مراکز درمانی و شبکه داروخانه‌ای کشور

به گزارش ایسنا، حسن صفاریه از واردات داروهای مرتبط با اپیدمی کرونا بر اساس نیازهای اعلام شده و موجود در بازار توسط این سازمان خبر داد و اعلام کرد: اگرچه داروی تامیفلو هم اکنون از پروتکل درمانی وزارت بهداشت خارج شده اما درخواست های مردمی برای دریافت این دارو همچنان زیاد است. هم اکنون شاهد التهاب و صف‌های طولانی برای دریافت آن در داروخانه های مختلف کشور هستیم  و علیرغم اینکه کارشناسان وزارت بهداشت تاثیر این دارو را در درمان اپیدمی کرونا به‌صورت علمی تایید نمی کنند، اما به جهت حساسیت ایجاد شده در افکار عمومی، عده ای درحال سودجویی در این زمینه هستند. لذا سازمان تدارکات پزشکی با هماهنگی وزارت بهداشت و دریافت مجوزهای ذیربط اقدام به واردات و تامین این دارو کرده که در طول سال نیز مصارف متعدد درمانی از جمله برای درمان بیماری آنفولانزا دارد.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی افزود: این دارو در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و در مراکز درمانی و شبکه داروخانه ای کشور توزیع خواهد شد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وی در ادامه با تاکید بر نقش مهم داروخانه های جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از بازوهای نظام دارویی کشور، اضافه کرد: شبکه داروخانه های کشور بخش خصوصی و دولتی همواره در کنار یکدیگر پاسخگوی نیاز بیماران بوده و در اپیدمی پیش آمده نیز با تمام توان تلاش کردند تا نیاز بیماران را تامین کنند.

انتهای پیام

احداث بیمارستان‌ صحرایی در ۷ استان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا