مهیاکردن ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی برای درمان کرونایی ها در استان سمنان

استاندار سمنان گفت: کارآمدترین دارو برای مقابله با کروناویروس،کاهش تردد در مکان‌های شهری و روستایی و قطع حلقه‌های ارتباطی است.

علیرضا آشناگر در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان در سالن استانداری این استان اظهار کرد: زیرساخت‌ها برای پذیرش و درمان مبتلایان به کروناویروس در استان سمنان در روزهای گذشته انجام شده و اکنون هزار تخت بیمارستانی آماده پذیرش است.
استاندار سمنان ادامه داد: حتی ظرفیت تخت بیمارستانی برای شهروندانی که مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس هستند هم فراهم شده و هیچ محدودیتی برای پذیرش در بیمارستان های استان وجود ندارد.
آشناگر اضافه کرد: براساس آمارها تاکنون ۱۹۵ نفر از مبتلایان به کرونا ویروس که در بیمارستان های استان سمنان بستری بودند، معالجه و درمان شدند.
رئیس ستاد مقابله با کروناویروس استان تصریح کرد: نسبت بهبودیافتگان در استان سمنان به میزان مبتلایان قابل توجه است و این آمار به نسبت آمار کشوری مطلوب است.
استاندار سمنان با بیان اینکه، نیروهای درمانی مخلص و متعهدی اکنون در استان در بیمارستان‌ها فعالیت دارند،‌ گفت: ارزش کاری این مجاهدان در حال حاضر کمتر از عملیات‌های دوران دفاع مقدس نیست.
وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس شاهد پشتیبانی مردم از رزمندگان بودیم و امروز هم برای نابودی کرونا ویروس، مردم باید با رعایت نکات آموزشی پشتیبان پرستاران و پزشکان باشند.
آشناگر تصریح کرد: برخی از اقشار مردم که نسبت به کرونا ویروس بی‌تفاوت هستند باید با مشاهده جانفشانی کادر درمانی از بی‌تفاوتی ها دست بردارند.
وی گفت: کارآمدترین دارو برای مقابله با کرونا قطع حلقه های ارتباطی است و برای رفع این چالش باید ۷۰ درصد مردم به این مسایل توجه کنند.
استاندار سمنان اضافه کرد: مراکز رسانه‌ای استان باید متعهدانه نسبت فرهنگ سازی و آموزش مقابله با کرونا ویروس اقدام‌ کنند.
آشناگر با بیان اینکه عملکرد صدا و سیما برای مقابله با کرونا ویروس مطلوب است اما تبلیغ حراج در فروشگاه‌های زنجیره ای در تلویزیون بسیار نگران کننده است گفت: کارهایی از این دست در تلویزون سراسری با فرهنگ سازی برای ایجاد انگیزه برای در خانه ماندن مردم منافات دارد.
استاندار سمنان ادامه داد: صدا و سیما در استان سمنان به خوبی برای فرهنگ‌سازی مقابله با کرونا ویروس ورود کرده است اما نیاز است رسانه ملی عادی سازی نکند.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: عادی‌ جلوه دادن کرونا خوب است اما نباید مردم را به سمت بی تفاوتی سوق داد، چرا که ما در شرایط هشدار هستیم و اگر رعایت نکنیم سرمایه های انسانی و مادی کشور را به دلیل کرونا ویروس را از دست می‌دهیم.
آشناگر گفت: در اطلاع رسانی مقابله با کرونا ویروس، به مردم امید بدهیم و مردم را بی خیال نکنیم. هشدارها را نباید هیچ وقت فراموش کنیم. ضمن اینکه انتظار می رود که متولیان بهداشت و درمان، آموزش را برای رعایت بهداشت مدنظر قرار دهند.
استاندار سمنان افزود: ادمین‌ها و افرادی که در حوزه های اجتماعی نفوذ کلام دارند باید در این شرایط در کنار مردم باشند و برای فرهنگ سازی مقابله با کرونا ویروس کمک کنند.
آشناگر بر ضرورت همدلی بیشتر تاکید کرد و افزود: این بیماری گزینش سیاسی ندارد و برای طبقه خاصی نیست و همه باید برای رفع مشکلات در کنار هم باشیم تا با همدلی کرونا ویروس را ریشه کن کنیم.
آشناگر افزود: هر فردی که فکر می کند موثر است، باید رسالت خود را نشان دهد و تمامی دستگاه‌های اداری باید امکانات خود را در شرایط بحران در اختیار دولت قرار دهند.
استاندار سمنان با بیاناینکه مراکز نقاهتگاهی استان باید تجهیز و راه‌اندازی شوند و افرادی که به عنوان خدمات‌رسان در این مکان‌ها فعال هستند باید امکانات بهداشتی را برای آنها فراهم کرد خاطرنشان کرد: نظارت جدی از سوی صنعت معدن و تجارت و میراث فرهنگی در بحث سرویس‌دهی به مسافران احتمالی در نظر گرفته شود. 
استاندار سمنان گفت: محدودیت‌های تردد براساس دستورالعمل ، اعلام شد و برای اجرای طرح غربالگری باید لباس ، دستکش و … برای خدمات دهندگان تامین شود.
استاندار سمنان ادامه داد: هلال احمر باید با در طرح پایش و غربالگری پر قدرت ورود کنند چرا که نیروهای هلال احمر پرورش یافتند تا برای امداد و نجات در چنین روزهایی تلاش کنند.
استاندار سمنان با بیان اینکه، هیچ ارگانی حق تشکیل تجمع را ندارد، گفت: در صورت ایجاد هر تجمعی باید نیروی انتظانی وارد شود و علاوه بر رفع تجمع ، نسبت به برگزار کنندگان آن اعلام جرم شود.
آشناگر افزود: چهارشنبه سوری ، زیارت اهل قبور و تردد در عید نوروز باید به کمترین حد ممکن برسد و برخی از طرح‌ها با کمک مردم در قالب اجتماعی اجرا شود.
استاندار سمنان با بیان اینکه آموزش، اطلاع‌رسانی و پشتیبانی از رویکردهای مهم اجتماعی برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان است ادامه داد: اگر به فرض یک چرخه از محیط زیست نقص وجود داشته باشد ، فعالان محیط زیست ورود پیدا می‌کنند و انتظار می‌رود در این بخش فعالان اجتماعی برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به میدان بیایند.
آشناگر بر لزوم بهره گیری از ظرفیت خیرین تاکید و تصریح کرد: فرمانداران برای استفاده از ظرفیت خیران برای مقابله با کرونا ویروس اقدام کنند و باید همگان برای مشارکت برای ریشه‌کنی در این بخش تلاش کنند.
وی با بیان اینکه استان سمنان در نوروز امسال پذیرای مسافران نوروزی نخواهد بود افزود: کمیته امنیتی ستاد استانی مقابله با کروناویروس موظف شده در ورودی و خروجی شهرهای استان ایست و بازرسی ایجاد کند.
استاندار سمنان با بیان اینکه، عرضه اینترنتی اقلام بهداشتی بسیار ضروری است، گفت: باید زمینه عرضه این اقلام در فروشگاه‌های بزرگ و داروخانه‌ها هرچه سریع تر فراهم  شود.
آشناگر بر لزوم تخصیص بخشی از تولیدات واحدهای تولیدی استان به بازارهای این استان تاکید کرد و ادامه داد: ۲۰ درصد ماسک تولیدی در استان باید در استان مصرف شود و این روند برای ریشه کنی کرونا ویروس بسیار حائز اهمیت است. 
آشناگر خاطرنشان کرد: دولت باید مشوق‌هایی برای واحدهای صنفی و تولیدی و افراد کم درآمد در نظر بگیرد و در آن معافیت‌های مالیاتی، عوارض و بیمه‌ای مدنظر قرار گیرد.
استاندار سمنان بر رصد پایانه‌های حمل مسافر این استان تاکید و اظهار کرد: کارکنان شهرداری و پاکبان‌ها باید البسه مجهز و ایمن داشته باشند و به معلولان بهزیستی ، سالمندان و کمیته امداد نیز توجه ویژه شود.

مشکل سهمیه‌بندی بنزین برای پلیس
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا