شروع نام نویسی تهرانی‌ها در مسکن ملی

شروع نام نویسی تهرانی‌ها در مسکن ملی

ثبت نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در استان های تهران، قم، سمنان، آذربایجان شرقی و جنوب سیستان و بلوچستان از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، فاز آخر مرحله دوم ثبت نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در پنج استان تهران، قم، سمنان، آذربایجان شرقی و جنوب سیستان و بلوچستان از ساعت ۱۰ صبح امروز شنبه ۲۴ اسفند آغاز شده و تا ساعت ۲۴ فردا ۲۵ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

با توجه به امکان نام نویسی همه و تکمیل نشدن ظرفیت تا ساعت ۲۴ فردا، متقاضیان نگرانی از این بابت نداشته باشند. ثبت نام از دو طریق مراجعه با سامانه tem.mrud.ir و یا ارسال کد ملی با پیامک به شماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ انجام می شود بنابراین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا لزومی به خروج متقاضیان از منزل و مراجعه به کافی نت ها نیست.

پردیس در این مرحله از ثبت نام نیست

برای ساکنان استان تهران در این مرحله شهرهای شهریار، ورامین، پاکدشت، قرچک، اسلامشهر، پیشوا، دماوند، کیلان، آبسرد، شریف‌آباد، فیروزکوه، شهر جدید پرند، شهر جدید هشتگرد و شهر جدید ایوانکی در نظر گرفته شده است. بنابراین نام پردیس در این لیست دیده نمی‌شود که احتمالاً با توجه به تکمیل ظرفیت ۳۰۰۰ واحدی این شهر در مرحله قبل و استقبال متقاضیان، از فراخوان این نوبت کنار رفته است.

با توجه به لزوم سکونت پنج ساله ساکنان در شهرهای اطراف مورد تقاضا، کسانی که قصد نام نویسی در پرند را دارند باید ساکن شهر جدید پرند، شهر تهران و شهرهای شهرستانهای رباط کریم، اسلامشهر، شهریار، بهارستان، قدس، ملارد و ری باشند. در هشتگرد نیز ساکنان شهر های هشتگرد و تهران مجاز به نام نویسی هستند. همچنین شهر جدید ایوانکی برای ساکنان تهران و شهرهای شهرستان های پاکدشت، ورامین، پیشوا، قرچک و ری در نظر گرفته شده است. البته ساکنان شهرهای شهرستان های سمنان و گرمسار نیز می‌توانند برای ایوانکی تقاضا بدهند.

واردات آب؛ از مترمکعبی ۷۰ هزار تومانِ تاجیکستان تا افغانستانِ ناامن/ بحران آب، با استقراض از بانک مرکزی حل نمی‌شود
هم اکنون بخوانید

همچنین فهرست شهرهای دارای ظرفیت ثبت نام در استان سمنان عبارتند از سمنان، دامغان، گرمسار، شهمیرزاد، مهدی شهر، آرادان، سرخه، شاهرود، مجن، کلاته، خیج، بیارجمند، میامی و شهر جدید ایوانکی.

برای ساکنان استان قم نیز شهر جدید امیرکبیر در استان مرکزی در نظر گرفته شده است.

برای شهر جدید سهند در استان آذربایجان شرقی نیز ساکنان شهر جدید سهند و شهرهای شهرستان های تبریز، اسکو، آذرشهر و شبستر می توانند نام نویسی کنند.

همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان شهرهای ایرانشهر، چابهار، کنارک، بزمان، محمدان، بمپور، نگور، بنت، اسپک، نیک شهر پیشین،  سرباز و شهر جدید تیس در نظرگرفته شده است. ساکنان شهر جدید تیس و شهرهای شهرستان های چابهار کنارک نیکشهر و قصرقند می‌توانند برای طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید تیس تقاضا بدهند.

به گزارش ایسنا، طرح اقدام ملی مسکن با هدف تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در اعتماد نو به نقل از برنامه دولت روحانی قرار دارد. عملیات اجرایی این طرح در دو قالب دولتی و قراردادهای مشارکت با سازندگان از دی ماه ۱۳۹۷ در بعضی مناطق کلید خورد و شهریورماه امسال این اعتماد نو به نقل از برنامه توسط رئیس جمهور رسماً به مرحله اجرا رسید. در مرحله اول ثبت نام از متقاضیان ۲۴۰ واحد مسکونی عرضه شد که ۱۴۰ هزار نفر از متقاضیان تایید شدند. بر این اساس مرحله دوم نام نویسی با ظرفیت ۲۰۰ هزار واحد از اسفند ماه ۱۳۹۸ آغاز شده و روز یکشنبه با پایان ثبت نام در استان‌های تهران، سمنان، قم، آذربایجان شرقی و جنوب سیستان و بلوچستان به پایان می‌رسد.

بهترین دوره آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا