ایران را به ادامه همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ترغیب می‌کنیم


ایران را به ادامه همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ترغیب می‌کنیم

وزارت خارجه چین به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران واکنش نشان داد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه چین، پکن امروز -چهارشنبه- به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران واکنش نشان داد.

«ژائو لی‌جیان» سخنگوی جدید وزارت خارجه چین، در خصوص گزارش تازه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران گفت: «آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد ایران را رویت کردیم. این گزارش تداوم فعالیت‌های راستی‌آزمایی آژانس در ایران در زمینه اجرای برجام از سوی این کشور و آغاز نشدن مرحله پنجم کاهش تعهدات برجامی ایران را تایید می‌کند. چین، ایران را به ادامه همکاری با آژانس ترغیب می‌کند.»

این دیپلمات چینی در ادامه گفت: «در عین حال، امیدواریم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رعایت اصل عدم جانبداری، بی‌طرفی و اعمال پادمان‌های نظارتی بر طبق اختیاراتش بر ایران نظارت داشته باشد و با این کشور در حل مسائل مربوطه همکاری کند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین در خاتمه افزود: «چین تاکید می‌کند که خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام و فشار حداکثری بر ایران دلیل اصلی بحران هسته‌ای این کشور است. ایالات متحده باید با دست کشیدن از رویکرد اشتباه خود، مسیر گفت‌وگو و مذاکره را دنبال کند.»

اعلام آمادگی فرماندهی پشتیبانی نیروی هوایی ارتش برای حمایت از صنعت خودروسازی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا