ساخت کیت تشخیص کرونا توسط محققان پارک فناوری لرستان

به گزارش ایسنا، علی غلامی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان درخصوص فرآیند ساخت این کیت اظهار کرد: قبل از اینکه ویروس وارد کشور شود و پس از آنکه ژنوم این ویروس در پایگاه اطلاعاتی آمریکا قرار گرفت، طراحی این کیت در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کیت تشخیص کرونا بر اساس استانداردهای جهانی ساخته و طراحی شده است، تصریح کرد: محققان این شرکت دانش‌بنیان، قطعه‌ای از ژنوم ویروس را به صورت شبیه‌سازی شده در آورده و سنتز کردند و در آزمایش کیت بسیار عالی جواب گرفتیم.

غلامی افزود: بعد از اینکه ویروس وارد کشور شد، یک نمونه ویروس به صورت RNA از آزمایشگاه امام رضا(ع) اراک تهیه شد و فرآیندهای لازم را انجام دادیم و سپس با کیت تولیدی شرکت آن را آزمایش کردیم که به صورت کاملاً موفقیت‌آمیز جواب مثبت به دست آمده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با تاکید بر اینکه یک نمونه مورد بالینی از اراک با کیت‌های تولیدی ما تست شده و موفقیت آمیز بوده است، اظهار کرد: هم‌اکنون تنها نیاز است کیت تولیدی را با کیتی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد شده و در مراکز درمانی استفاده می‌شود، مقایسه کنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وی با اشاره به اینکه روزانه می‌توانیم در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیت تشخیص کرونا بسازیم که هر کیت نمونه ۵۰ بیمار را شناسایی می‌کند، گفت: هزینه کیت تولیدی ما کمتر از یک سوم کیتی است که وزارت بهداشت خریداری می‌کند و هزینه آن به حدود ۳ میلیون تومان کاهش یافته است.

دلالان به نام مردم عامل تشکیک در نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه فروش خودرو/ حذف رانت، مافیا را به خط کرد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا