حضور ۴ شرکت دانش‌بنیان در میان فعالان ساخت کیت کرونا/حمایت معاونت علمی از فناوران

دکتر مصطفی قانعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتشار فراخوانی برای طراحی و ساخت کیت‌های تشخیص کرونا ویروس، گفت: هماهنگی طراحی و ساخت کیت‌های آزمایشگاهی با اداره کل آزمایشگاه‌های  مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود و متولی اجرای این طرح نیز بر عهده این اداره کل است.

وی با بیان اینکه با انتشار این فراخوان،‌ فعالان و شرکت‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی می‌بایست طرح‌های خود را به اداره آزمایشگاه‌های مرجع وزارت بهداشت ارائه می‌دادند، اظهار کرد: شرکت‌ها باید پروژه‌های خود را در این زمینه تا امروز تحویل این اداره کل بدهند.

قانعی خاطر نشان کرد: تاکنون چند طرح در این زمینه ارائه شده و در کشور نیز ساخت کیت تشخیص کرونا آغاز شده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه با انتشار این فراخوان، بخش خصوصی در این زمینه وارد شده‌ است، افزود: محققان این حوزه در صورتی که مایل هستند طرح‌های خود را ارائه دهند، می‌تواننند به سرعت به آزمایشگاه مرجع وزارت بهداست مراجعه کنند.

وی با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی از شرکت‌های دانش‌بنیان، یادآور شد: در صورتی که شرکتی نیاز به حمایت داشته باشد و اداره آزمایشگاه‌های مرجع تایید کند که شرکت در ساخت کیت توانمند است، معاونت علمی حمایت خواهد کرد تا کیت تولید شود.

به گفته وی، تاکنون چهار شرکت اعلام آمادگی کردند و امروز نیز این تعداد افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت برای تولید کیت تشخیص ویروس کورونا، با هدف تولید انواع کیت‌های تشخیصی ویروس کورونا CORVID ۱۹ مولکولی و تشخیص سریع در داخل کشور و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، اقدام به انتشار فراخوان عمومی کرده است.

پاداش برای ۴۰ هزار مشترک تهرانی خوش مصرف
هم اکنون بخوانید

بر این اساس کیفیت و عملکرد کیت‌های ساخته شده برای کسب مجوز موقت تولید و عرضه توسط آزمایشگاه مرجع سلامت و انستیتو پاستور ایران ارزیابی و تایید می‌شود.

شرکت تولیدی یا دانش‌بنیانی که دارای سابقه و تجربه تولید در این زمینه باشد و در کمترین زمان تولید را شروع کند و ترجیحا نمونه اولیه تولیدشده داشته و همچنین امکانات و منابع مورد نیاز برای صحه گذاری روش و کنترل کیفی محصول تولیدی را داشته باشد، در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا