تجهیز ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی به کیت‌های استاندارد تشخیص کووید ۱۹

علیرضا بیگلری در گفت‌وگو با ایسنا درباره کیت‌های تشخیص بیماری کووید ۱۹ (کرونا) در کشور توضیح داد: خوشبختانه ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور در حال کار با کیت استاندارد قابل تأیید وزارت بهداشت هستند و از این لحاظ نسبت به هفته قبل وضعیت بسیار بهتری داریم.

وی خاطرنشان کرد: ان‌شاء‌الله تا روز سه‌شنبه هفته جاری، بار عمده دانشگاه‌های شهرستان‌ها (در خصوص موارد نیازمند تشخیص بیماری کووید ۱۹) که به تهران منتقل می‌شد، تا حد قابل توجهی کم می‌شود. در حال حاضر کیت‌های تشخیصی که برای ویروس کووید ۱۹ به کار می‌بریم، استانداردترین کیت‌های موجود در دنیا هستند.

رئیس انستیتو پاستور ایران در همین رابطه افزود: روش تشخیص فعلی ما، روش واحدی است که در کل کشور اجرا می‌شود و حداقل از یک ماه قبل بر روی آن کار کردیم. طی این یک ماه مطالعات کافی درباره اینکه کدام روش تشخیصی برای کشور ما مناسب هست، انجام شده و این روش به صورت یکسان در کل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیگلری یادآور شد: همکاران ما در انستیتو پاستور طی هفته گذشته تلاش شبانه‌روزی داشته‌اند تا به طور همزمان هم بر روی نمونه‌های کشور کار تشخیصی انجام دهند و هم ۲۰ دانشگاه کشور را به امکان تشخیص بیماری کووید ۱۹ مجهز کنند.

وی در پایان گفت: تجهیز دانشگاه‌ها به امکان تشخیص بیماری کووید ۱۹ طی این هفته هم ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

تجربه‌های نفتی برجام را فراموش نکرده‌ایم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا