نگرانی سازمان همکاری اسلامی از وضعیت مسلمانان هند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی،‌ در بیانیه سازمان همکاری اسلامی آمده است: ‍‍مقامات هند عاملان این خشونت‌ها را به دست عدالت بسپارند و از این مقامات همچنین تقاضا می‌کنیم که از امنیت و سلامتی شهروندان مسلمان و اماکن مقدس آن‌ها حفاظت کنند. ما به خانواده‌های قربانیان این خشونت‌ها تسلیت می‌گوییم.

تظاهرات مردم در دهلی‌نو، پایتخت هند علیه قانون جدید اعطای شهروندی به پیروان شش گروه به ‌غیر از مسلمانان در این کشور ادامه دارد.

طرفداران و مخالفان این قانون در منطقه مصطفی‌آباد در شهر دهلی‌نو درگیر شدند. در این درگیری‌ها ده‌ها تن از مسلمانان کشته یا زخمی شده و تعداد زیادی مساجد، خودرو، مغازه و منزل متعلق به آن‌ها به آتش کشیده شده است.

وزارت خارجه هند امروز با صدور بیانیه‌ای خواست تا این ناآرامی‌ها سیاسی نشود.

راوش کومار، سخنگوی وزارت خارجه هند در پیامی توییتری نوشت: ما شاهد اظهارنظر کمیسیون بین‌المللی آزادی مذهبی آمریکا درباره رسانه‌ها و مسائل مرتبط با خشونت در دهلی‌نو بودیم. چنین اظهاراتی اساسا ناصحیح و گمراه‌کننده هستند و هدفشان این است که وضعیت را سیاسی کنند.

این سخنگو تاکید کرد که آژانس‌های امنیتی و دولت هند برای جلوگیری از بروز خشونت تلاش می‌کنند. او افزود: نخست‌وزیر آشکارا خواستار صلح و برادری شده است. ما تقاضا داریم تا چنین سخنان غیر مسوولانه‌ای در چنین وضعیت حساسی بیان نشوند.

انتهای پیام

۲۲ شهید و ۱۰۶ زخمی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه/ بیانیه گروه‌های مقاومت فلسطین
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا