تردد در بورس متوقف می‌شود؟

حمیدرضا مهرآور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به درخواست کانون کارگزاران از سازمان بورس و اوراق بهادار برای توقف فعالیت در خصوص اخذ کد معاملاتی برای مشتریان جدید و تعطیل کردن تالارهای اختصاصی برای جلوگیری از شیوع کرونا، اظهار کرد: تراکم جمعیت در شرکت‌های کارگزاری بالاست و اکنون با توجه به وضعیت شیوع کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی و کاهش تعاملات انسانی، مردم برای سلامتی خودشان باید در این ایام مراجعه حضوری نکنند و کارهای خود را به تعویق بیندازند. اگر می‌توانند از طریق انلاین معاملات خود را انجام دهند تا سلامت خودشان و پرسنل حفظ شود.

وی با اشاره به درخواست این کانون درمورد توقف عرضه‌های اولیه نیز گفت: یکی از موضوعات بحث عرضه اولیه‌هاست که ازدحام زیاد می‌شود اما به نظر من تا پایان سال باز هم چند عرضه اولیه خواهیم داشت. در کل توصیه به مردم شود که در این شرایط اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی‌های حضوری خود را به تعویق بندازند.

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران ادامه داد: البته بسیاری از شرکت‌های کارگزاری ممکن است برای امنیت جامعه از درخواست جدید گرفتن خودداری کنند.

سازمان بورس تابع وزارت بهداشت است

این درحالی است که محسن خدابخش-مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس- در خصوص موضوع مطرح شده مبنی بر توقف عرضه های اولیه و صدور کد جدید معاملاتی و تعطیلی تالارهای اختصاصی کارگزاران به دلیل شیوع سریع کرونا گفت : طبق گفته رئیس جمهور، وزارت بهداشت سیاست گذار مسئله کرونا است و در صورت صلاحدید و دستور این وزارتخانه، اقداماتی در بازار سرمایه انجام خواهد شد.بنابراین بازار سرمایه در خصوص کرونا، تابع سیاست گذاری ها و تصمیمات ابلاغی وزارت بهداشت بوده و هست. این درحالی است که بانک ها همچنان فعال هستند و شعب هر روزه با ده ها و صدها مشتری سر و کار دارند. از سوی دیگر بسیاری از معامله گران و سهامداران از طریق آنلاین اقدام به فعالیت می کنند.

اقدامات امنیتی هنگام خرید اینترنتی چیست؟
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا