تلاش برای تکمیل آزادراه تهران

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی امروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم افتتاح قطعه نخست آزادراه تهران – شمال اظهار کرد: همیشه برای مردم ایران رفتن به شمال از مسیر جاده قدیم تهران – چالوس دغدغه و پر زحمت بوده است که اکنون علاوه بر قطعه چهارم، قطعه یک آن راه‌اندازی شد.

وی خطاب به رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد با دستوری که درباره راه‌اندازی باند رفت از قطعه دوم آزادراه تهران – شمال تا پایان دولت دوازدهم صادر شده و از سوی دیگر آغاز عملیات ساخت باند دوم ۱۵ کیلومتر از مرزن آباد تا دزدبن، مردم بتوانند سریع‌تر و روان‌تر مسافت تهران تا شمال را طی کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از مهمترین قطعات و بخش‌های آزادراه – تهران شمال قطعه نخست آن است، ادامه داد: با افتتاح این قطعه نه تنها حدود ۶۰ کیلومتر از مسیر تهران تا چالوس کوتاه شد، بلکه حداقل یک ساعت و نیم از زمان سفر مردم نیز کمتر می‌شود. همچنین بر اساس برآوردهای اولیه صورت گرفته حدود ۸۶ میلیون لیتر مصرف بنزین در سال ناشی از افتتاح این پروژه صرفه‌جویی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همه دست اندرکاران در این آزادراه از وزارت راه و شهرسازی تا بنیاد مستضعفان و شرکت‌های راهسازی فعال، تلاش‌شان را انجام می‌دهند تا دستور رئیس جمهور درباره تکمیل آزادراه تهران – شمال اجرایی شود، گفت: در حال حاضر در هر استانی که وارد می شویم، آنجا تبدیل به کارگاه راهسازی شده است و همه شرکت‌ها خوشبختانه فعال هستند و سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه نیز به صورت ویژه از این طرح ها پشتیبانی کرده است.

پشت صحنه بازار پتروشیمی‌ها چه می‌گذرد؟
هم اکنون بخوانید

اسلامی با بیان اینکه تا پایان دولت دوازدهم ۵۸۵ کیلومتر آزادراه به شبکه آزادراهی کشور اضافه خواهد شد، اعلام کرد: تاکنون در دولت تدبیر و امید ۳۰۰ کیلومتر آزادراه ساخته شده است و نهایتاً تا پایان دولت با این عملکرد می‌توانیم ۳۵ درصد طول آزادراه‌های کشور را افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توسعه زیربناهای حمل و نقل در راستای کاهش حجم ترافیک و حوادث جاده‌ای گفت: امسال ۷۳۲ کیلومتر بزرگراه به بزرگراه‌های کشور اضافه کرده ایم که البته شامل احداث بزرگراه‌های جدید و تبدیل راه‌های اصلی به بزرگراه است. همچنین در زمینه راه‌های روستایی تاکنون ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث و تکمیل شده است و هزار کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا بوده که نزولات آسمانی، قدری سرعت ما را در این زمینه کاهش داده است.

وی در ادامه صحبت های خود از عملکرد وزیر سابق راه و شهرسازی و همچنین رئیس سابق بنیاد مستضعفان، مسئولان سابق شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و شرکت‌های خصوصی فعال در این پروژه برای پیگیری ساخت و تکمیل این آزادراه قدردانی کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا