"استرداد آسانژ تاثیری مخرب بر آزادی مطبوعات دارد"

به گزارش ایسنا، دونیا میاتوویچ، کمیسیونر حقوق بشر شورای اروپا اظهار کرد، پرونده جولیان آسانژ، بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس پرسش‌هایی را درباره حفاظت از افرادی که اطلاعات محرمانه را بر مبنای نفع عمومی منتشر می‌کنند، در برابر نقض حقوق بشر مطرح می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی اظهار کرد: ماهیت گسترده و مبهم ادعاهایی که علیه جولیان آسانژ مطرح شده و اتهاماتی که در اعلام جرم او ذکر شده، مشکل‌ساز هستند زیرا بسیاری از آن‌ها مربوط به فعالیت‌هایی هستند که در مرکز روزنامه‌نگاری تحقیقی در اروپا و فراتر از آن وجود دارند.

میاتوویچ افزود: در نتیجه، استرداد آسانژ بر این مبنا می‌تواند تاثیر هولناکی بر آزادی رسانه‌ها داشته باشد و در نهایت مانع کار مطبوعات در انجام وظایفشان به عنوان ارائه کننده اطلاعات و نهادهای نظارتی در جوامع دموکراتیک شود.

این مقام اروپایی همچنین درباره شرایط بازداشت در آمریکا و حکم احتمالی آسانژ ابراز نگرانی کرد. او در صورت محکومیت ممکن است چندین دهه از عمر خود را در زندان بگذراند.

شورای اروپا که خود را اصلی‌ترین سازمان حقوق بشر این قاره می‌داند، ۴۷ عضو دارد که همه آن‌ها کنوانسیون اروپایی حقوق بشر را امضا کرده‌اند.

انتهای پیام

آتش زدن پرچم ترکیه در جریان راهپیمایی ارامنه در لبنان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + دو =

دکمه بازگشت به بالا