دموکرات‌ها خواستار ازسرگیری کمک مالی آمریکا به غزه شدند

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، در نامه‌ای به رهبری مارک پوکان و دبی دینگل، ۳۱ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از مایک پامپئو، وزیر امور خارجه کشورشان خواستند تا اقدام فوری در راستای از سرگیری کمک مالی آمریکا به غزه انجام دهد.

این قانون‌گذاران در این نامه نوشتند: ما این نامه را می‌نویسیم تا از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بخواهیم فورا اقدامی برای کاهش بحران انسانی کنونی در غزه انجام دهد و راه حلی را برای این سیاست مسدود شده که به بحران امنیتی و انسانی دامن می‌زند، دنبال کند.

در ادامه این نامه آمده است: همزمان با اینکه ما وارد سال جدید می‌شویم، وخیم‌تر شدن وضعیت آب آشامیدنی و تاسیسات برقی، سیستم‌های بهداشتی و درمانی و دیگر خدمات اولیه و اساسی اجتماعی و اقتصادی غزه را به آستانه فروپاشی کامل رسانده است.

یکی از مقامات آمریکا اوایل ماه جاری میلادی به خبرگزاری رویترز گفته بود، آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا کمک مالی خود به فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری را متوقف کرد.

دموکرات‌ها در نامه روز چهارشنبه این توقف کمک مالی را محکوم و تاکید کردند که از سازمان ملل و گروه‌های امدادرسان می‌خواهند تا امکان دسترسی به آب، مواد غذایی، شغل و خدمات درمانی را برای فلسطینی‌ها فراهم کنند.

در این نامه آمده است: از این بحران می‌توان با از سرگیری کمک آمریکا به غزه و همچنین تخصیص بودجه برای آژانس امداد سازمان ملل اجتناب کرد.

اعتماد نو به نقل از برنامه صلح خاورمیانه ترامپ یک سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری در خاک فلسطین را پیشنهاد می‌دهد؛ اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای که در ژانویه سال جاری میلادی اعلام و فورا از سوی رهبران فلسطین رد شد. این بودجه تنها زمانی به فلسطین اختصاص می‌یابد که تشکیلات خودگردان فلسطین اقدامات کلیدی و لازم برای به رسمیت شناختن کشور از جمله غیرنظامی کردن نوار غزه از حماس را انجام دهد.

توقف مذاکرات صلح سودان
هم اکنون بخوانید

این قانون‌گذاران آمریکایی همچنین در این نامه خود به پامپئو از اسرائیل انتقاد کردند.

آنها نوشتند: در حالیکه حماس مسؤولیت برخی اقدامات که باعث وخیم شدن اوضاع شده است را بر عهده می‌گیرد، کنترل اسرائیل بر مرزهای هوایی، آبی و خاکی غزه و محدودیت‌هایش بر آزادی تحرک مردم، کالاهای مشروع و تجهیزات به داخل و خارج از غزه، وضعیت انسانی در این منطقه را وخیم‌تر کرده و به ادامه بی‌ثباتی دامن می‌زند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا