عبدالله عبدالله: توافق صلح میان آمریکا و طالبان نهایی شده است

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری “طلوع”، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان اظهار امیدواری کرد که پیشرفت اخیر در فرآیند صلح مربوط به این کشور ادامه پیدا کرده و وارد مرحله مذاکرات بین افغانی شده و سپس منجر به صلح پایدار در افغانستان شود.

عبدالله عبدالله گفت: توافق میان طالبان و آمریکا نهایی شده است و امضای این توافق براساس کاهش خشونت‌ها طی یک دوره هفت روزه انجام شده و این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

عبدالله عبدالله گفت: این توافق در عین حال فرصتی به طرف مقابل می‌دهد برای آنکه نشان دهد خواستار صلح در کشور است.

این در حالی است که زلمای خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در فرآیند صلح و آشتی افغانستان توییتی درباره پیشرفت در روند صلح افغانستان منتشر و به موضوع این توافق کاهش خشونت میان آمریکا و طالبان اشاره کرد اما در عین حال گفت، هنوز دستیابی به موفقیت را نمی‌توان تضمین کرد.

خلیلزاد در عین حال در توئیتر به موضوع دیدارش با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ و یکسری دیدارهای دیگرش با رهبران و نمایندگان کشورهای دیگر اشاره کرده و در ادامه درباره سفر “طولانی و ثمربخش” خود به دوحه پیش از شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ صحبت کرد.

رئیس اجرایی دولت افغانستان در ادامه صحبت‌هایش از نیروهای افغان خواست اراده خود را برای اجرای توافق کاهش خشونت‌ها که به صورت اصولی مورد پذیرش آمریکا و طالبان قرار گرفته، نشان دهند.

وی تأکید کرد: طالبان همچنین باید از این فرصت استفاده کرده تا تمایلش را برای اجرای موضوع کاهش خشونت‌ها نشان دهد.

اسلام‌آباد نگران کنترلش بر تحریک طالبان است/ منظومه معرفتی طالبان پاکستان و افغانستان یکی است/ آمریکا اراده‌ای برای ریشه‌کنی طالبان ندارد
هم اکنون بخوانید

عبدالله عبدالله تأکید کرد: به هنگام کار به روی جزئیات مساله کاهش خشونت‌ها چیزی که اهمیت زیادی دارد نشان دادن عملی ساختن اراده ما برای صلح است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا