از چگونگی تشخیص کروناویروس جدید تا در مهدکودک‌های سه زبانه چه می‌گذرد؟

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی امروز (۲۸ بهمن) ۶۰ مصاحبه، خبر و گزارش روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از آن‌ها در ادامه آمده است. با کلیک روی تیتر متن کامل خبر قابل مشاهده است.

بازگشت مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت/ ایجاد ۶ خط مینی‌بوس تا پایان سال

محمود ترفع  – مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران – با اعلام خبر بازگشت مینی بوس به چرخه حمل ونقل عمومی پایتخت گفت: مناقصه چند خط مینی‌بوس در هفته گذشته برگزار شد و بر همین اساس تا پایان سال شش خط مینی بوس در تهران فعال می‌شود البته پیش از این یک خط مینی بوس در پایتخت ایجاد شده بود.

استقرار نیروهای انتظامی در کانکس‌های موقت نوروزی

حمیدرضا گودرزی – معاون امنیتی استانداری تهران – از استقرار نیروهای انتظامی در جهت تامین امنیت مسافران نوروزی در کانکس و در سطح استان تهران خبر داد.

وی در حاشیه برگزاری جلسه ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر استان تهران به عنوان رئیس کمیته امنیت ستاد در جمع پایگاه خبریان گفت: سال گذشته کمیته امنیتی مشکلاتی را در حوزه ارائه خدمات سفرهای نوروزی احصا کرده که در این جلسه این معضلات مطرح و با نظر مثبت اعضاء مصوباتی در جهت حل و فصل آنها ارائه شد.

شهرداری الزامی برای واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی ندارد

سید مالک حسینی – سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران – با انتقاد از نوع نگاه به واگذاری مراکز بهاران گفت: یک تصور و انتظار غیرواقعی مبنی بر اینکه شهرداری باید تمامی زیرساخت‌ها را به بهزیستی واگذار کند شکل گرفته است که باید اصلاح شود. آنچه ما در شهرداری انجام می‌دهیم در راستای نگهداشت اجتماعی شهر است و در فرایندی تعاملی با سایر دستگاه‌های متولی این ماموریت‌ها انجام شده است و قطعا تمایلی برای ورود به موضوعاتی خارج از این نداریم اما اعتماد نو به نقل از برنامه و در واقع اجازه واگذاری آن‌ها را به دستگاه‌های دولتی نداریم.

“کروناویروس جدید” چگونه تشخیص داده می‌شود؟

کرونا ویروس، بیماری که با ظهور نوع جدید آن از ووهان چین، بار دیگر موجب نگرانی بین‌المللی شده‌­ است و بر همین اساس سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطرار جهانی برای این بیماری اعلام کرد.

ظن بالینی به کرونا ویروس جدید بر مبنای مجموعه‌­ای از علائم بالینی و سابقه مسافرت و یا تماس با مورد محتمل یا قطعی بیماری، ایجاد و بر اساس نمونه‌­گیری از بیماران و تأیید آزمایشگاهی قطعی می‌­شود. گرچه ممکن است ویروس در خون و ادرار وجود داشته باشد اما بهترین نمونه جهت آزمایش، نمونه تنفسی فوقانی یا تحتانی است؛ به‌طوری که نمونه گرفته می‌­شود و جهت انجام PCR به آزمایشگاه­­ مرجع معرفی و ارسال می­‌شود.

زیرگذر دومنظوره آمستردام، الهام‌بخش شهرهای بزرگ
هم اکنون بخوانید

۹۸؛ سالِ سخت‌ِ اقتصادی /صرفه‌جویی ۶۰۰ میلیون یورویی در واردات دارو

 دکتر سعید نمکی – وزیر بهداشت – با بیان اینکه امسال سخت‌ترین سال اقتصادی پس از انقلاب بود، در عین حال با اشاره به تولیدات علمی در حوزه دارو گفت: امسال ۲۵ درصد واردات دارو را کاهش دادیم که منجر به صرفه‌جویی ۶۰۰ میلیون یورویی شد.

وزیر بهداشت در مراسم تقدیر از توانمندی‌های تولیدی صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی کشور ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) گفت: امسال سال بسیار سختی از نظر اقتصادی پیش روی ما بود یعنی سخت‌ترین سال اقتصادی پس از انقلاب. بنده زمانی که به وزارت بهداشت آمدم به مردم قول دادم که نخواهم گذاشت مشکلی برای تامین دارو برای آنان به وجود آید و امسال علی‌رغم سختی‌های موجود توانسته‌ایم اوضاع تقریبا قابل قبولی داشته باشیم.

خسارت برف به مراکز بهداشتی درمانی گیلان / مراقبت از موارد بیماری‌های مشکوک

دکتر محمد اسماعیل مطلق – مشاور وزیر بهداشت – ضمن تشریح اهم اقدامات وزارت بهداشت در بحران برف استان گیلان، از امداد رسانی به ۱۶۵ زن باردار و زایمان ۲۳ نفر از آنان خبر داد.

صدور گواهی سلامت برای دانشجویان بازگشته از چین / فردا؛ پایان ۱۴ روز قرنطینه

دکتر کیانوش جهانپور – رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت – از صدور گواهی سلامت برای همه ۵۷ نفر دانشجوی ایرانی بازگشته از ووهان چین که در قرنطینه کرونا به سر می‌برند، خبر داد.

جهانپور با اشاره به اینکه فردا (سه‌شنبه) ۱۴ روز قرنطینه دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان چین به پایان می‌رسد، گفت: خوشبختانه تمام این ۵۷ نفر در سلامت کامل به سر می‌برند و فردا با پایان مدت قرنطینه به آغوش خانواده‌هایشان بازمی‌گردند.

اعتیاد؛ محوری‌ترین آسیبی که باید در راس توجه مجلس یازدهم باشد

مجتبی غالبی – رئیس انجمن درمانگران اعتیاد کشور – با تاکید بر اینکه موضوع آسیب‌های اجتماعی باید در راس توجه نمایندگان مجلس قرار گیرد، گفت: اعتیاد موضوعی چند وجهی است که تمامی نمایندگان مجلس باید بیشتر به آن توجه کنند.

در مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌های سه زبانه چه می‌گذرد؟

رضا خیرآبادی – سرپرست حوزه تربیت و یادگیری زبان‌های خارجی سازمان پژوهش و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی آموزشی – با اشاره به اینکه برخی ناشران و موسسات به جامعه القاء می‌کنند که اگر فرزندت را از پیش دبستانی به کلاس زبان نفرستی فرصت مهمی را از او گرفته‌ای و به او آسیب زده‌ای، گفت: متاسفانه در جامعه، مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌های سه زبانه را تبلیغ می‌کنند. مگر در مهدکودک سه زبانه چه می‌کنند جز اینکه چند کلمه خارجی به کودک یاد می‌دهند؟

فعالیت گشت‌های ویژه پلیس پس از وقوع زلزله در هرمزگان
هم اکنون بخوانید

انتظارات زیست‌محیطی از نامزدهای مجلس یازدهم

محمد حسین بازگیر – کارشناس محیط زیست – گفت: نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم از زمان تبلیغات انتخاباتی مسائل زیست‌محیطی را رعایت و کاغذ کمتری مصرف کنند و آلودگی صوتی ایجاد نکنند.

وی در آستانه انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای مجلس یازدهم همراه با تولید زباله و پسماند نباشد و باعث آزار و اذیت مردم، طبیعت و محیط زیست نشود.

ورود پزشکی قانونی به پرونده‌های قصور طب سنتی

مهدی فروزش – مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران – از ورود سازمان پزشکی قانونی به پرونده‌های قصور طب سنتی خبر داد.

وی درباره نحوه ورود پزشکی قانونی به قصورات ناشی از طب سنتی اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان پزشکی قانونی، رسیدگی به شکایات و پرونده‌های ناشی از قصورهای پزشکی است و قاعدتا هر موضوعی اگر از طریق مراجع قضایی به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع شود قابل بررسی است و طب سنتی هم از این مجموعه مستثنی نیست.

واکنش پلیس به تردد فراری میلیاردی در ایران

به دنبال انتشار تصاویری از یک خودروی فراری با پلاک ملی در ایران، سرهنگ عین‌الله جهانی – معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا – توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

وی گفت: مدتی قبل تصاویری از یک خودروی فراری با پلاک ملی در ایران منتشر شد که برابر بررسی به عمل آمده خودروی فراری مورد اشاره با مجوز رسمی از مبادی قانونی در سال ۱۳۹۱ وارد کشور شده و براساس تأییدیه‌های قانونی شماره‌گذاری شده است.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

روش‌هایی موثر برای کنترل سطح قند خون

در مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌های سه زبانه چه می‌گذرد؟

“کروناویروس جدید” چگونه تشخیص داده می‌شود؟

بازگشت مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت/ ایجاد ۶ خط مینی‌بوس تا پایان سال

۹۸؛ سالِ سخت‌ِ اقتصادی /صرفه‌جویی ۶۰۰ میلیون یورویی در واردات دارو

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا