تاسیس مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در کاهش اطاله دادرسی موثر است

به گزارش ایسنا، دوشنبه ۱۴ بهمن مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی با حضور رئیس دستگاه قضایی و رئیس دادگستری کل تهران افتتاح شد و همچنین سایت ویژه این مجتمع که به منظور بارگذاری آرای دادگاه‌های ویژه و اعلام اسامی مفسدان اقتصادی است رونمایی شد.

جمشید نورشرق در گفت‌وگو با ایسنا، درارتباط با تاثیر افتتاح  این مجتمع درنحوه رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی گفت: تخصصی شدن رسیدگی‌های قضایی چه در امور حقوقی و چه در امور کیفری امری پسندیده است. وقتی که قضات با تخصص به موضوعات رسیدگی کنند و هر پرونده‌ای به آن‌ها ارجاع نشود صحت و اعتبار رسیدگی‌ها و اتقان آرای قضایی خیلی بیشتر می‌شود.

وی افزود: در این مجتمع‌ها به دلیل تخصصی شدن رسیدگی‌ها اگر رایی علیه کسی هم صادر شود پذیرشش خیلی بیشتر است و این اصلا روش خوبی نیست که یک قاضی یک بار به موضوع چک بلامحل رسیدگی کند بعدا به موضوع جعل رسیدگی کند و یک بار دیگر هم به یک موضوع تخصصی مربوط به اعتبارات اسنادی رسیدگی کند.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه «در این مجتمع قضایی رسیدگی‌های تخصصی به موضوع بورس، بانک، گمرک و امثال این‌ها تخصصی‌تر نسبت به وضعیت فعلی حتما بهتر است» گفت: اگر شعب بازپرسی، دادیاری و دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظری که آن‌جا مستقر هستند هرچه تخصصی‌تر شوند اعتبار رسیدگی‌ها و آرایی که صادر می‌کنند را افزایش می‌دهند.

نور شرق با بیان اینکه «تاسیس مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در کاهش اطاله دادرسی موثر است» خاطرنشان کرد: قاضی که مسلط به موضوع است دو سه پله نسبت به قاضی که ممکن است اطلاعاتی نداشته باشد و بخواهد با مطالعه خودش را به اطلاعات پرونده برساند، جلوتر است. بنابراین قاضی که ساختار ماهیتی موضوع را می‌داند، تحقیقاتی که انجام می‌دهد فنی‌تر و تخصصی‌تر خواهد بود و در زمان کوتاه‌تری نیز رسیدگی به پرونده انجام می‌شود و حتما از تضییع حقوق مردم به جهت احاطه بر موضوع جلوگیری می‌شود.

بیانات رهبری با محوریت انتخابات/آخرین اخبار از نامزدهای انتخاباتی/حواشی مرتبط با برجام
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا