تعیین تکلیف "پارکینگ پلاسکو" در کمیسیون ماده ۵

عبدالرضا گلپایگانی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین توافقات با بنیاد مستضعفان در مورد ساخت ساختمان پلاسکو و جلسه اخیر شهردار تهران با وزیر راه و رئیس بنیاد مستضعفان گفت: از ابتدا در مورد ساختمان پلاسکو دو موضوع مطرح شد که در وهله اول برخی‌ها معتقد بودند عوارض به این ساختمان به دلیل آنکه ناخواسته دچار تخریب شد تعلق نمی‌گیرد و همچنین مالک ملزم به تأمین پارکینگ نباشد.

وی با بیان اینکه تأمین پارکینگ در مصوبه شورایعالی شهرسازی در مورد ساختمان پلاسکو قید شده است، تصریح کرد: اجازه عدم تأمین پارکینگ در اختیار شهرداری تهران نیست و اگر کمیسیون ماده ۵ قبول کند که شهرداری به ساختمان پلاسکو بدون تأمین پارکینگ، پروانه بدهد از آنجایی که ما تابع کمیسیون ماده ۵ هستیم این مهم را انجام خواهیم داد.

گلپایگانی افزود: البته در زمان نجفی نیز توافق شده بود که “پارکینگ پروانه” با هزینه بنیاد مقاوم سازی شود تا امکان استفاده از پارکینگ این پاساژ برای مراجعین پلاسکو،  فراهم شود.

وی در مورد سرانجام پرداخت عوارض ساختمان پلاسکو نیز گفت: در مورد اخذ عوارض حقوق مکتسبه شهردار و رئیس شورای شهر وقت، همان زمان درکمیسیون ماده ۵ امضاء کردند که پلاسکو بدون اخذ عوارض از مالکان قبلی ساخته شود؛ اما ما در این جلسه اخیر اعلام کردیم که تعیین تخفیف عوارض خارج از اختیار  شهرداری تهران است که وزیر راه عنوان کردند که در این زمینه کمک خواهند کرد. در مورد عوارض واحدهای جدید تجاری هم که در ساختمان جدید پلاسکو ساخته می‌شوند، باید عنوان کنم که بنیاد مستضعفان از  شهرداری تهران طلب دارد و این موضوع در حساب های فی مابین حل خواهد شد.

۱۵ کشته و ۵۴ قطع عضو در حوادث مربوط به آخرین چهارشنبه سال
هم اکنون بخوانید

معاون شهرسازی شهرداری تهران افزود: موضوع پارکینگ مجموعه پلاسکو در جلسه اخیر کمیسیون ماده ۵تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا