بیماری مزمن کلیوی عامل مرگ سالانه بیش از یک میلیون نفر در جهان

به گزارش ایسنا، در این بررسی که نتایج آن در مجله لنست منتشر شده، آمده است: در سال ۲۰۱۷ حدود ۱.۲۳ میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به بیماری مزمن کلیوی جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین این بررسی نشان داد از سال ۱۹۹۰ جمعیت افرادی که برای کنترل بیماری مزمن کلیوی نیاز به دیالیز دارند حدود ۴۰ درصد رشد داشته است.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: شواهد بدست آمده حاکی از آن است که نظام سلامت در بسیاری از کشورها قادر نیست تا جوابگوی نیاز بیماران دیالیزی باشد. تعداد افرادی که نیاز به انجام دیالیز دارند بالا رفته و از توانایی نظام سلامت خارج شده است. این شرایط می‌تواند پیامدهای جدی به همراه داشته باشد.

فشار خون بالا و دیابت از جمله عوامل اصلی بیماری مزمن کلیوی به حساب می‌آیند؛ اگرچه بیماری‌های دیگری نیز وجود دارند که با خطر ابتلا به بیماری مزمن کلیوی مرتبط است. به گفته کارشناسان قرار گرفتن در معرض مواد سمی می‌تواند در برخی مواردِ ابتلا به این بیماری نقش داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، ‌ در این بررسی آمده است: در سال ۲۰۱۷ بیماری مزمن کلیوی دوازدهمین عامل اصلی مرگ و میر در جهان بوده؛ این درحالیست که در سال ۱۹۹۰ این بیماری در رتبه هفدهمین عامل اصلی مرگ و میر قرار داشته است.

انتهای پیام

میادین میوه و تره ‌بار تهران تا ظهر فردا باز هستند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا