اتحاد مردم ایران و چین در برابر ویروس مرگبار + ویدئو

به گزارش ایسنا، این ویروس تا کنون جان ۹۱۰ نفر را گرفته و بیش از ۴۰ هزار نفر را آلوده است. سازمان بهداشت جهانی به دنبال تشدید شیوع این ویروس ناشناخته، وضعیت فوق‌العاده در جهان اعلام کرد. دولت چین همزمان راه‌های دسترسی به شهر «ووهان»، کانون انتشار این ویروس را مسدود کرد و شهروندان آن در خانه‌هایشان قرنطینه شدند. این ویروس پروازهای بسیاری از خطوط هوایی به سمت چین را تعلیق کرد و متعاقبا دولت چین نیز از خروج شهروندان این کشور همزمان با آغاز تعطیلات عید بهاره مانع شد. بسیاری از سایت‌های گردشگری، سینماها و مراکز خرید و ورزشی، رستوران‌ها و اماکن عمومی در کشور چین تعطیل شد. این ویروس نه تنها همسایگان چین بلکه کشورهای نیمکره غربی را نگران کرده و رویدادهای جهانی همچون المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را در معرض تعطیلی قرار داده است.

ویروس کرونا که تا کنون به حدود ۲۰ کشور سرایت کرده، ابعاد نگران‌کننده دیگری هم داشته است، آن هم دامن زدن به برخی رفتارهای نژادپرستانه در برابر آسیایی‌های مهاجر، بویژه چینی‌های ساکن در کشورهای دیگر، با تحقیر کردن عادات غذایی و فرهنگ زندگی آن‌ها بوده است. نشانه این رفتارهای نژادپرستانه حتی به برخی روزنامه‌های اروپا و استرالیا و متن سخنرانی‌های بعضی سیاستمداران نفوذ کرد و موجی از انتقادها را برانگیخت. در شبکه‌های اجتماعی نیز با داغ شدن هشتگ «من ویروس نیستم» به این رفتارها واکنش نشان داده شد.

اینک تلویزیون ملی چین با انتشار ویدیویی به زبان فارسی، از همراهی و اتحاد مردم ایران با مردم این کشور که همزمان با شیوع ویروس کرونا به ارسال رایگان ماسک و پیام‌های امیدبخش برای مبارزه با این ویروس اقدام کردند، قدردانی کرده و تشویق‌ها و دلگرمی‌های مردم دیگر کشورها را انگیزه‌ی مقابله مردم چین با این ویروس دانسته است. در این ویدیو، چینی‌هایی به زبان فارسی و ایرانی‌هایی به زبان چینی، از اتحاده، همدلی و همراهی می‌گویند.

مراقبت های بیماران پیوندی در اپیدمی کرونا
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + شش =

دکمه بازگشت به بالا