روزی ۴۹ میلیارد تومان خسارت دیه حوادث پرداخت می‌شود

به گزارش ایسنا، محمد رضایی گفت: برای اولین بار در کشور بیمه‌نامه‌ها در هشت رشته به صورت دیجیتال یعنی با مراجعه به سایت بیمه قابل خریداری شده است. بر این اساس مردم بدون مراجعه به شعب، عکس مدارک و موارد خسارت را وارد سایت کرده و پس از دریافت کد رهگیری نسبت به دریافت خسارت اقدام می‌کنند.

رضایی از افزایش سرمایه بیمه ایران به ۱۱ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: این شرکت به بزرگترین شرکت اتکایی در غرب آسیا تبدیل شده است.

وی یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی در جهان را میزان نفوذ بیمه دانست و افزود: این ضریب در ایران ۲.۳ درصد و در جهان به طور میانگین ۷.۶ درصد است. میزان حق بیمه دریافتی برای بیمه زندگی در جهان ۵۴ درصد و در ایران ۱۴.۵ درصد است؛ یعنی ضریب نفود بیمه زندگی در ایران ۰.۳ و در جهان ۳.۳۳ درصد است.

طبق اعلام بیمه ایران، مدیرعامل این شرکت گفت: با وجود اینکه ایران جزو ۱۰ کشور حادثه خیر جهان است اما در بخش منازل مسکونی تنها هفت درصد ساختمان ها زیر پوشش این بیمه قرار گرفتند و حتی در حوزه بیمه شخص ثالث که یک بیمه اجباری است بیش از ۲۰ درصد بیمه نامه ندارند.

رضایی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری مهمترین شاخص بیمه است، ادامه داد: بر این مبنا در کشور ژاپن از بخش سرمایه گذاری در اقتصاد ۳۷ درصد متعلق به بیمه است اما در ایران این رقم حدود ۰.۲ درصد است.

وی افزود: کل فروش حق بیمه در سال گذشته ۴۵ هزار میلیارد تومان بود که از این میزان ۲۲ هزار میلیارد تومان در بخش سرمایه گذاری مصرف و ۳۰۰۰ میلیارد تومان از آن در بخش بورس استفاده شده است.

حریق یک تانکر ٣٠ هزار لیتری سوخت
هم اکنون بخوانید

او ضعف فرهنگ بیمه‌گری در کشور را دلیل کم بودن نفوذ بیمه در کشور دانست و افزود: فعالان در صنعت بیمه نتوانستند اعتماد لازم را ایجاد کنند تا مردم نسبت به بیمه، روی خوش نشان دهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا