افتتاح اولین مرکز غیردولتی شبانه‌روزی توانبخشی معلولین شدید و خیلی شدید غرب کشور در اراک

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: اولین مرکز غیردولتی شبانه روزی تخصصی توانبخشی و نگهداری معلولین جسمی-حرکتی شدید و خیلی شدید غرب کشور در اراک راه اندازی شد.

زهرا امینی در حاشیه افتتاح پروژه‌های اقتصادی و اشتغالزایی بهزیستی، در جمع پایگاه خبریان اظهار کرد: در ایام الله دهه فجر افتتاح ۵۶ پروژه در سطح استان مرکزی اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی شده بود که ۳۵ واحد آن واحد مسکونی مددجویی و ۱۵ واحد اشتغازایی برای مددجویان سازمان بهزیستی بوده است.

وی افزود: همچنین  چندین طرح و پروژه در حوزه معاونت توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری نیز در جهت آموزش و نگهداری و توانبخشی مددجویان و معلولین ضایعه نخاعی امروز در شهر اراک افتتاح شد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: از جمله این اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها افتتاح اولین مرکز تخصصی توانبخشی و نگهداری معلولین جسمی-حرکتی شبانه روزی غرب کشور با ظرفیت ۳۰ نفر در سطح شهر اراک بود که در حال حاضر ۷ نفر در این مرکز نگهداری می‌شوند و ۶ مددجوی دیگر نیز در حال انجام آزمایشات اولیه برای ورود به این مرکز هستند.

امینی بیان کرد: ارائه خدمات پزشکی پرستاری، فیزیوتراپی و کاردرمانی و خدمات آموزشی و حرفه‌ای از جمله خدمات قابل ارائه در این مرکز است.

 وی اضافه کرد: از دیگر اعتماد نو به نقل از برنامه‌های امروز، افتتاح مرکز روزانه نگهداری معلولان جسمی و حرکتی بالای ۱۴ سال  با ظرفیت ۵۰ نفر، مرکز روزانه اوتیسم با ظرفیت ۵۰ نفر برای رده سنی ۲ تا ۱۸ سال، دو مهدکودک و یک پایگاه خدمات و سلامت اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین شهر اراک بوده است.

آگاهی از ساختمان‌های ناایمن پایتخت از حقوق اولیه شهروندان است
هم اکنون بخوانید

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: سازمان بهزیستی در چند سال اخیر اموری در حوزه مراکز تخصصی نظیر مراکز توان‌بخشی سالمندان، معلولان، کلینیک‌های مددکاری، مراکز مشاوره، درمان اعتیاد و غیره را به مردم سپرده که نتیجه بسیار خوبی را به‌ دنبال داشته است و اکنون بسیاری از خدمات تخصصی در این مراکز غیردولتی به مددجویان ارائه می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا