پوشاک استوک‌ همسایه‌ها، بازار شب عید را تهدید می‌کند

مجید نامی در گفت‌وگو با ایسنا وضعیت بازار پوشاک در سال جاری را خوب توصیف کرد و گفت: امسال ممنوعیت واردات پوشاک و کاهش قاچاق در پی افزایش نرخ ارز، وضعیت تولید پوشاک را متحول کرد و تولید کنندگان برندهای ایرانی امسال وضعیت رضایت بخشی داشتند، اما به دنبال جو روانی ایجاد شده در آبان و دی بازار خرده فروشی کمی افت داشت که با شروع خریدهای شب عید وضعیت بهتر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل اصلی قدرت خرید مردم و جو روانی موجود در بازار است، درباره تاثیر واردات پوشاک از مناطق آزاد تصریح کرد: در حال حاضر مقدار زیادی پوشاک قاچاق از همه مرزها و از جمله مناطق آزاد به کشور وارد می‌شود، به طوری که طبق آمار رسمی قاچاق پوشاک در سال جاری یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بوده که هنوز مبلغ قابل توجهی است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه قاچاق پوشاک در سال جاری نسبت به مبلغ دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری سال گذشته کاهش داشته، تصریح کرد: نکته مهم این است که کالای قاچاق قشر متوسط و متوسط رو به پایین را هدف قرار می‌دهد که تولید کنندگان نیز در همان بازار فعالیت می‌کنند.

نامی همچنین با بیان اینکه هر ساله در فصل‌های مختلف افرادی از داخل کشور پوشاک استوک کشورهای همسایه به ویژه ترکیه و دبی را با قیمت پایین به ایران وارد و در بازار عرضه می‌کنند، گفت: این مسئله تهدیدی جدی برای تولیدکنندگان داخلی است؛ بنابراین باید به دنبال راهکاری باشیم که راه قاچاق به طور کلی بسته شود.

قیمت طلای جهانی رکورد جدید زد
هم اکنون بخوانید

وی افزود: واردات و فروش کالای استوک در تمام طول سال انجام می‌شود، اما با توجه به اینکه بازار شب عید بهترین بازار پوشاک ایران است، عده‌ای برای اینکه سرمایه‌گذاری زودبازده داشته باشد کالای استوک را شب عید به کشور وارد می‌کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با اشاره به اینکه کالای استوک، پوشاکی است که از فصل آن گذشته، بنابراین از سطح بازار جمع شده و با مکانیزم‌هایی به صورت عمده و حراجی به کشورهای دیگر فروخته شده، تصریح کرد: در دوبی مکان‌هایی وجود دارد که پوشاک استوک از همه کشورها جمع می‌شود، به صورت فله و تناژی و با قیمت نازل در آن جا فروخته می‌شود؛ سپس در کشور مقصد جداسازی و در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا