پوران درخشنده: زندگی ما سینماگران با مردم است

این کارگردان سینما و رئیس مرکز گسترش سینمای کودک و نوجوان با بیان این که امسال به فکر برگزاری اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای ویژه در ایام جشنواره فیلم فجر و برای کودکان محروم کشورمان بوده‌اند به ایسنا اظهار کرد: همزمان با جشنواره فجر، تصمیم گرفتیم در کنار کودکان سیل‌زده سیستان و بلوچستان باشیم و به همین دلیل هم با بنیاد سینمایی فارابی گفت‌وگو داشتیم. آن‌ها هم بسیار استقبال کردند و با همدلی که به وجود آمد توانستیم اعتماد نو به نقل از برنامه «بچه‌های آفتاب» را در کنار ویژه اعتماد نو به نقل از برنامه‌های «سیمرغ پروانه‌ها» برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با کمک بنیاد فارابی و چند خیر، هدایایی را برای بچه‌ها تهیه کردیم و هنرمندان عزیزی همراهمان شدند تا آفتاب مهربانی را در این استان پر رنگ‌تر کنیم. بسیار خوشحال هستم که به این استان آمدم. توانستم مشکلات بچه‌های این منطقه و فرهنگ و نوع زندگی‌شان را بهتر بفهمیم و به این موضوع فکر کنیم که به عنوان سینماگر چه کارهایی از دستمان بر می‌آید. چه فیلم‌هایی در این منطقه باید ساخته شود و این که در این منطقه محروم آیا باید سینما بسازیم یا خیر و کسانی که می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند را تشویق کنیم که فعالیت‌های عمرانی را در این منطقه جدی بگیرند. اینجا با بچه‌های نخبه‌ای آشنا شدیم که در سنین پایین پر از ایده و استعداد بودند.

این کارگردان سینما همچنین گفت: باید بدانیم که برای ساخت سیستان و بلوچستان مسئولیت سختی داریم. زندگی ما سینماگران با مردم است. سینما نمی‌تواند جدا از مردم باشد و جدایی از مسئولیت‌های اجتماعی ما شکل بگیرد. بچه‌ها در سیستان و بلوچستان نیاز دارند آگاهی پیدا کنند و مدرسه داشته باشند. زیرساخت‌ها در این جا خیلی مهم است. ساخت مدرسه در این منطقه بسیار مهم است. روستاها فاصله زیادی با هم دارند و حتی مدارس یک کلاسه هم می‌تواند کمک خوبی برای بچه‌ها باشد.

آیت‌الله رشاد:قواعد اخلاقی مرتبط با فقه زیست فناوری
هم اکنون بخوانید

رئیس مرکز گسترش سینمای کودک و نوجوان با بیان این که مردم سیستان و بلوچستان با وجود محرومیت‌هایی که دارند، اما بسیار انسان‌های با عزت نفس و با مناعت طبعی هستند؛ عنوان کرد: آمدن به این منطقه به اتفاق همکاران خوبمان برای ما موقعیتی خیر بود. شاید اگر سیل نبود، این همه توانمندی و مهربانی این مردم را نمی‌توانستم ببینم.

این کارگردان و فیلمنامه‌نویس اظهار داشت: چابهار پر از قصه است. چرا این مناطق را برای ساخت فیلم انتخاب نکنیم. زیبایی‌های زیادی دیدم. اینجا خیلی چیزها هنوز بکر است و اگر بخواهم فیلمی بسازم شاید به این منطقه بیایم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا