مشکل کشور ما نخبگان هستند که درک درستی از جامعه ندارند


مشکل کشور ما نخبگان هستند که درک درستی از جامعه ندارند

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: بعد از پایان مجلس ششم، فهمیدم مشکل کشور ما نخبگان هستند که درک درستی از جامعه ندارند و به همین دلیل جنبش‌های ما رو به افول است.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، الهه کولایی عضو هیات علمی دانشگاه تهران روز پنجشنبه در مجمع عمومی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه به سخنرانی در موضوع جایگاه دانشگاهیان در نظام‌ تصمیم گیری پرداخت و با طرح این سوال که «به عنوان دانشگاهیان در مسیر اجرایی و عملیاتی کردن آرمان‌ها انقلاب اسلامی چه باید کنیم»، گفت: واقعیت این است که نیت خیر کارگزاران نظام سیاسی و فعالان سیاسی و اجتماعی کشور ما به تنهایی نمی‌تواند تاثیر مثبت ایجاد کند و باید در ظرف واقعیت‌ها قرار بگیرد تا نتیجه‌بخش و تحول‌ساز باشد.

کولایی افزود: تاریخ کشور ما تاریخ‌ رفت و آمدها و نفوذهای پیاپی خارجی بوده است. در حدی که کشور ما را “چهارراه حوادث” توصیف می‌کنند. این مساله به دلیل اهمیت و ارزش بالای موقعیت جغرافیای و اجتماعی کشور ماست.

وی افزود: به دلیل انزوای دانشگاه‌ها و نخبگان علمی در حوزه سیاست شاهد بودیم که مردم ایران نتوانسته‌اند از امکانات و موقعیت ویژه کشورمان بهره ببرند. زمانی که موضوعی مانند انتقال آب خزر مطرح می‌شود کدام مطالعه علمی پشتوانه این تصمیم و سیاست است و منافع مردم ایران چطور در این بررسی‌ها و مطالعات علمی دیده شده است؟

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به وقوع چهار جنبش درخشان در قرن بیستم در ایران گفت: نخبگان علمی و اجتماعی این جنبش‌ها را هدایت می کردند. اما این نخبگان چقدر درک درستی از جامعه دارند. من بعد از پایان مجلس ششم، فهمیدم مشکل کشور ما نخبگان هستند که درک درستی از جامعه ندارند و به همین دلیل جنبش‌های ما رو به افول است.

پاسخ ستادحقوق بشر به بیانیه کمیسرعالی حقوق بشر درمورد ناآرامی‌های اخیر
هم اکنون بخوانید

کولایی ادامه داد: تشکل‌ها و احزاب سیاسی و اجتماعی ما چقدر برای شناخت دقیق‌تر برای کادرها و نیروهای خود جلسات آموزشی برگزار می‌کنند و از متخصصان دعوت به عمل می آوردند. ما برای تقویت درک نخبگان ما از واقعیات جامعه باید بیشتر تلاش کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا