استفاده از ظرفیت‌های دینی برای مبارزه با موادمخدر

به گزارش ایسنا، دکتر اسکندر مؤمنی در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: امروزه هماهنگی خوبی بین همه دستگاه‌ها برای مبارزه با مواد مخدر وجود دارد و اجماع خوبی شکل گرفته است.

وی بر اصلاح قوانین مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و با اشاره به جلسه اخیر ستاد مبارزه با مواد مخدر که با حضور ریاست جمهوری تشکیل شد، بیان کرد: در آن جلسه، بر ساماندهی و جمع‌آوری معتادان متجاهر و حرفه‌آموزی و اشتغال بهبودیافتگان، انسداد کامل مرزها و اجرای اقدامات پیشگیرانه در قالب طرح یاریگران زندگی تأکید شد.

دبیرکل ستاد بیان کرد: مواد مخدر در رأس آسیب‌های اجتماعی است که باید در بحث مقابله با این معضل، تمام نهادها و حتی خود مردم هم مشارکت کنند.

مؤمنی تأکید کرد که باید بحث مبارزه با مواد مخدر اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه انجام شود و از ظرفیت دینی و فرهنگی جامعه به‌خوبی استفاده شود.

وی بیان کرد: با حوزه علمیه، سازمان تبلیغات، آموزش‌وپرورش تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده تا شاهد تحقق فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در سطح جامعه باشیم.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در این دیدار گفت: هر ساله با خنک شدن هوای هرمزگان، به دلیل شرایط خوب آب‌وهوای زمستانی نسبت به دیگر شهرهای کشور شاهد سرازیر شدن و افزایش تعداد معتادان متجاهر به این استان هستیم و استان با مشکلاتی در ساماندهی معتادان در شش ماهه دوم سال مواجه است که کار مسئولان استان را سخت‌تر می‌کند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ وی افزود: نیروهای مرزبانی و دریابانی در صیانت و حراست از دریا برای مقابله با مواد مخدر به شدت تلاش می‌کنند و آنان مسئولیت سنگینی را دارند.

ادامه بارش‌ها و کاهش محسوس دما در تهران
هم اکنون بخوانید

امام جمعه بندرعباس گفت: هرمزگان به دلیل نزدیکی با استان‌های شرقی کشور که در همسایگی با افغانستان قرار دارند، در معرض تهدید و آسیب است. در عین حال هرمزگان دارای کشفیات بسیار بالایی است که تلاش نیروهای مبارزه با مواد مخدر را نشان می‌دهد.

عبادی‌زاده اظهار کرد: پیشگیری از اعتیاد یک اراده جمعی و همگانی می‌خواهد و دانشگاه‌ها، مدارس، روحانیت و رسانه‌ها همه باید در این امر مشارکت کنند تا رشد پدیده اعتیاد متوقف شود؛ در غیر این صورت بار ناهنجاری‌هایی مثل سرقت و طلاق و فحشا و غیره بر کشور سنگین‌تر می‌شود.

وی در پایان آمادگی همکاری روحانیت در حوزه پیشگیری از اعتیاد را اعلام کرد و گفت: روحانیون استان هر هفته در محلات حضور دارند با آموزش آنان به‌عنوان مربی، می‌توانیم شاهد تحولات خوبی در حوزه پیشگیری از اعتیاد باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا