حمایت از کارآفرین لازمه رونق تولید است

شهریار احمد بیگی امروز در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی جامعه کار و تولید در شهرستان الیگودرز، اظهار کرد: در حوزه کار و تولید باید همه شبکه به هم وصل شود.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان داشت: دستمزد ناعادلانه، قراردادهای سفید و بی امضا روی انگیزه و اعتماد به نفس نیروی کار تأثیر می گذارد و این انگیزه نیز روی کیفیت محصول تأثیر منفی برجای می گذارد.

وی بیان کرد: در بیرون از سازمان ها بیکاری را داریم و در درون سازمان ها کم کاری و اشتباه کاری را داریم، اگر اعتقاد داریم ما کم کار می کنیم، در این راستا سه دلیل را شناسایی کرده ایم یک تقدیرگرایی تاریخی، دوره معاصر قبل از انقلاب شوک نفتی و بعد از انقلاب اقتصاد رانتی است.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: اقتصاد رانتی روح کار را در مملکت خشکانده است.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام از کار به جهاد تعریف شده است، افزود: بار این مهم بر روی دوش نیروی کار است و ما باید تلاش کنیم که نگاه ما از عمودی به سمت نگاه افقی تغییر یابد.

بیگی تصریح کرد: با تکیه بر ارزش های ملی، مذهبی، انقلابی و مردمی می توانیم دوباره کارهای بزرگی انجام دهیم و در ذیل گفتمان انقلاب همه متعهد و به دور از اختلاف فکر کنیم.

وی در ادامه تأکید کرد: در زمینه اشتغال زایی و تولید باید عزت کارآفرین حفظ شود و از این قشر حمایت کنیم.

بیگی به ظرفیت های کشور ایران اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: کشور ما کشوری تاریخی است، در گذشته کارهای بزرگی انجام داده ایم و امروز نیز انقلاب برای ما فرصت هایی فراهم کرده است که باید از این فرصت ها در رشد و توسعه کشور بهره مند شویم.

امسال برق واحدهای کوچک تولیدی به طور کامل تامین شد
هم اکنون بخوانید

وی با طرح این سؤال که آینده کار به چه سمتی می رود؟ گاهی اوقات حتی کارآفرینی ممکن است مدتی موقت اشتغال ایجاد نکند و پس از تولید محصول سبب ایجاد کار شود.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اوتوماسیون شدن کار سبب می شود نیروی کار زیادی بیکار شود و در مقابل مشاغلی زیاد ایجاد می کند، بیان داشت: باید خودمان را برای ایجاد آینده کاری که چالشی آماده کنیم.

وی به بحث اقتصاد سکویی یا پلدفرم اشاره کرد و افزود: این نوع اقتصاد، نوع جدیدی است همچون فعالیت اسنپ که فرد یک تاکسی ندارد و صدهزار راننده با تاکسی خویش برای او کار می کنند.

بیگی یادآور شد: در حوزه کار و تولید اگر برای آینده و در برابر چالش ها اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی نکنیم شوک آینده را خواهیم خورد و با بیکاری نیروی کار خویش مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا