تفاهم‌نامه مولدسازی دارایی‌ها بین بانک سپه و مسکن امضا شد

به گزارش ایسنا، امروز (سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه) مراسم امضا تفاهم‌نامه مولدسازی دارایی‌ها بین بانک سپه و مسکن (پروژه امید شهر) با حضور وزیر اقتصاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد و هیات مدیره بانک‌ سپه و مسکن، در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد، در این مراسم اظهار کرد: یک از محورهای اصلاح نظام بانکی، فروش اموال مازاد بانک‌ها است اما امروز ما یک مقوله‌ای دیگری به نام مولدسازی دارایی‌ها را هم به آن اضافه می‌کنیم. در این پروژه که با مشارکت بانک سپه و مسکن انجام خواهد شد، آورده اصلی این پروژه زمین و پروانه ساختمانی از سوی بانک سپه و تامین مالی این پروژه توسط بانک مسکن پیگیری خواهد شد.

با امضا این تفاهم‌نامه تامین مالی منازل مسکونی شهروندان شرق تهران در حد استانداریدهای جهانی تامین می‌شود.

عباس معمارنژاد افزود: در تامین مالی این پروژه تلاش بر این است که از روش‌های جدید تامین مالی استفاده کنیم و از طریق بورس انشاالله بتوانیم پیگیری کنیم. این پروژه که در شرق تهران واقع شده،   تامین منازل مسکونی شهروندان شرق تهران در حد استانداردهای جهانی فراهم می‌کند.

ارزش ریالی این پروژه معادل ۸۰ هزار میلیارد ریال است

وی ادامه داد: سعی خواهیم کرد تا در تامین مالی این پروژه از متنوع‌ترین روش‌ها همچون اوراق صکوک و سایر روش‌ها استفاده کنیم. معادل ۴۰ هزار میلیارد ریال ارزش زمین‌های این پروژه است و چیزی حدود ۳۶ هزار میلیارد ریال برای برآورد تامین  مالی این پروژه نیاز است که در مجموع این پروژه ۸۰ هزار میلیارد ریال ارزش دارد.

آذری جهرمی: در پی شکل دادن به ایرانی هوشمند هستیم
هم اکنون بخوانید

معاون وزیر با بیان اینکه سامانه اموال مازاد بانک‌ها راه‌اندازی شده، افزود: سامانه اموال مازاد بانک‌ها که تاکنون ۱۸ هزار ملک در این سامانه ثبت شده و تاکنون ۲ هزار  درخواست در این زمینه در حال رسیدگی است.

در ادامه این مراسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن به عنوان تامین کننده مالی این پروژه، اظهار کرد: از روش‌های مختلفی برای  تامین مالی استفاده خواهیم کردیم و بیشتر تامین مالی از طریق بازار سرمایه خواهد بود. بانک مسکن این طرح را با استفاده از آخرین استاندارهای ساخت‌وساز در قالب ساختمان‌های پایدار و دوستدار محیط‌زیست پیگیری خواهد کرد. این پروژه نگینی برای شهر تهران به خصوص برای شرق تهران خواهد بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا