استقلال و پرسپولیس امسال هم واگذار نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بیش از یک سال از نامه وزیر ورزش و جوانان به رئیس‌جمهور مبنی بر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌گذرد و با وجود آنکه حسن روحانی به آن پاسخ مثبت داده، این واگذاری همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. از آن زمان تاکنون صحبت‌های زیادی درباره قیمت‌گذاری و نحوه واگذاری این دو باشگاه به گوش می‌رسد اما این اظهارنظرها همراستا نیستند.

از وعده دولت تا الزام مجلس

در روزهای پایانی سال گذشته سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که این دو باشگاه توسط کارشناسان قیمت‌گذاری شده و قرار است در اولین فرصت در سال ۱۳۹۸ جلسه هیأت واگذاری برگزار و این قیمت در این جلسه تأیید یا رد شود. اما اوایل تابستان بود که علی اشرف عبدالله پوری حسینی – رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی – اعلام کرد که مقدمات واگذاری این دو باشگاه هنوز فراهم نشده است و مشغول آماده‌سازی این دو باشگاه برای واگذاری هستیم.

با این حال مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید تا پایان شهریور صورت گیرد. مجلس همچنین تاکید کرد که این دو باشگاه نه از طریق مزایده بلکه باید از طریق فرابورس واگذار شوند.

به این ترتیب، سرخابی ها باید تمام الزاماتی که برای عرضه شدن در فرابورس مورد نیاز است را با دقت رعایت کنند و در چارچوب آن عرضه اولیه شوند و این درحالی است که تا همین چند ماه پیش سر داشتن یا نداشتن صورت‌های مالی حسابرسی شده و سودده یا زیان‌ده بودن این دو باشگاه حرف و حدیث‌های زیادی وجود داشت.

قیمت جهانی طلا امروز یک شنبه 27 شهریورماه 1401
هم اکنون بخوانید

در این راستا، مسعود سلطانی‌فر – وزیر ورزش و جوانان – درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پس از نشست با کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی در این رابطه، به تاریخچه خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و گفت که این واگذاری تا پایان سال انجام می‌شود.

همچنین امیر هامونی-مدیرعامل فرابورس- کم‌تر از یک ماه پیش به تشریح آخرین وضعیت واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و عرضه سهام این دو باشگاه در فرابورس پرداخت و در پاسخ به ایسنا مبنی بر اینکه که آیا طبق وعده مسئولان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا پایان سال جاری واگذار می‌شوند؟ پاسخ داد: این موضوع درحال پیگیری است تا چنانچه موانع برطرف شود شاهد ورود باشگاه‌ها به بازار سرمایه باشیم. تلاش این است که این واگذاری تا پایان سال جاری صورت بگیرد.

واگذاری به سال بعد موکول شد

بنابراین درحالی  نه تنها دولت و مجلس نشینان بلکه بورسی‌ها هم وعده پایان سال را داده بودند، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که این واگذاری تا پایان سال صورت نخواهد کرد.

علیرضا صالح در این مورد توضیح داد: با توجه به ابهامات موجود بعید می‌دانم این دو باشگاه  تا پایان امسال واگذار شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + شش =

دکمه بازگشت به بالا