قانون دسترسی آزاد به اطلاعات چه دستاوردی داشت؟

به گزارش ایسنا، انتظامی، دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که این روزها ریاست سازمان سینمایی را نیز بر عهده دارد، در سخنانی کوتاه ضمن عرض تسلیت برای شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و جان‌باختگان حادثه هواپیمای اوکراین، گزارشی از پیشینه این قانون ارائه داد و یادآور شد که این قانون از ابتدای دولت یازدهم با توجه به اینکه از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های اعلامی آقای روحانی بود، اجرایی شد.

او با بیان اینکه «خوشبختانه گزارش سالانه اجرای این قانون به رئیس دولت و مجلس منتقل شده است»، خاطرنشان کرد: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در حال حاضر تنها قانونی است که به شفافیت ارجاع داده می‌شود و مطابق آن تمام دستگاه‌ها و موسسات عمومی و موسسات خصوصی که خدمات عمومی دارند موظف هستند که اسناد و اطلاعاتشان را در صورت درخواست مردم ارائه دهند؛ به جز آنچه در قانون استثنا قائل شده است. همچنین علاوه بر دسترسی موسسات ملزم هستند که این اطلاعات را منتشر کنند.

انتظامی همچنین یادآور شد: خوشبختانه توجه دستگاه‌های کشوری و لشگری به قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات قابل تقدیر است که البته هنوز نواقصی داریم که امید است به وضعیت پایدارتری برسیم.

این خبر تکمیل می‌شود.

لزوم تبیین نقش دستگاه‌ها جهت تقویت دیپلماسی گردشگری
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا