درخواست سردار اشتری از دستگاه قضا و وزارت خارجه

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در نشست روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا که صبح امروز در مقر مرکزی نیروی انتظامی برگزار شد سخنانش را با یاد سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی آغاز کرد و با تقدیر از حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع این سردار شهید، گفت: آمریکای خبیث بار دیگر دشمنی خود با مردم را با این اقدام نشان داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از کشف بیش از ۷۰۰ تن مواد مخدر در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت:‌ کشف این میزان مواد مخدر که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد عزم بالای پلیس در مبارزه با مواد مخدر است.

سردار اشتری با اشاره به اولویت‌ها و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی‌ها برای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بر ضرورت مبارزه با مواد مخدر نیز تأکید دارند و در همین راستا نیز مبارزه با این بلای خانمان‌سوز از باندها و دانه‌درشت‌ها و خرده‌فروشان به صورت جدی و اساسی در دستور کار پلیس قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بعد از حضور آمریکایی‌ها در افغانستان و منطقه، کشت مواد مخدر ۵۰ برابر شده است، گفت: ما در بحث مبارزه با مواد مخدر چندان به دیگر کشورها و همراهی‌شان امید نداریم اما باید مبارزه با مواد مخدر را مطالبه کنیم. این موضوع که چرا با موضوع آمریکایی‌ها کشت خشخاش در منطقه زیاد شده باید در جوامع بین‌المللی و از سوی مسئولان وزارت خارجه بیان و پیگیری شود.

۷۲ درصد کشفیات مواد مخدر مربوط به استان‌های شرقی و حاشیه شرقی کشور است

وی با تأکید بر اینکه ما باید در بحث مبارزه با مواد مخدر، دانه‌درشت‌ها و افراد اصلی را شناسایی کنیم، گفت: باید طبق اطلسی در این زمینه عمل کرده و تمامی تهدیدات در بحث مواد مخدر را شناسایی کنیم. باید از باندها و دانه‌درشت‌ها آغاز کنیم که در این زمینه نیز یکی از نیازمندی‌های ما اشراف اطلاعاتی است که بحمدالله اقداماتی خوبی هم در این زمینه انجام شده است و ما توانسته‌ایم باندها و شبکه‌های مواد مخدر و عوامل اصلی را شناسایی کنیم اما در مورد آن دسته از افرادی که ممکن است از دست ما فرار کنند باید اقدامات‌مان را قوی‌تر و شدیدتر کنیم.

توییت توهین‌آمیز اولیانوف نسبت به وزیر امور خارجه پیشین کشورمان
هم اکنون بخوانید

سردار اشتری با بیان اینکه حدود ۷۲ درصد از کشفیات مواد مخدر مربوط به استان‌های شرقی و حاشیه شرقی کشور است، گفت: این نشان می‌دهد که ما باید روی این استان‌ها و این مناطق شرقی تمرکزمان را بیشتر کنیم و جزو اولویت‌هایمان باشد.

فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه باید اقدامات کنترلی را اساس اقدامات و زیرساخت‌هایمان قرار دهیم،‌ اظهار کرد:‌ همچنین ما باید با استفاده از تجهیزات،‌ امکانات و دیگر اقدامات جان مأموران‌مان را نیز حفظ کنیم البته مأموران جان بر کف‌ ما با کار و از خودگذشتگی به درجه بالای شهادت می‌رسند اما نیروی انسانی مهمترین عامل و بالاترین سرمایه ما است و از همین رو لازم است که از همکارانمان بیشتر مراقبت کنیم ضمن اینکه این را هم بگویم که آمارها نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر شمار شهدای ما کاهش یافته است اما باید بیشتر از تکنولوژی‌ها و تجهیزات روز از جمله پهپاد و… استفاده کنیم.

وی با اشاره به اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی سه ساله برای هوشمندسازی پلیس خاطر نشان کرد: باید مشابه این اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی را در امر مقابله با مواد مخدر نیز داشته باشیم و در بازده سه تا پنج ساله در این زمینه اقدامات خود را تعریف کنیم.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هر مسئولی در امر مبارزه با مواد مخدر مسئولیت و وظیفه دارد، گفت: در جلسات بررسی آسیب‌های اجتماعی نیز تقسیم‌بندی‌ها صورت گرفته است. خوشبختانه اراده خوبی نیز در این زمینه وجود دارد و ما باید این موارد را از مسئولان مطالبه و پیگیری کنیم.

فرمانده ناجا بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری نیز تأکید کرد و گفت:‌ما باید در قالب‌های مختلف از جمله هنر مردم و جوانان را نسبت به مواد مخدر آگاه کنیم.

نباید از خرده‌فروشان غافل شد

وی در ادامه به مسئله جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: گرچه ما باید اقدامات مقابله‌ای را در شرق کشور توسعه دهیم و برخورد با دانه‌درشت‌ها و قاچاقچیان عمده را در اولویت‌هایمان قرار دهیم اما نباید از خرده‌فروشان هم غافل شد و اولویت بعدی‌مان باید جمع‌آوری و دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر باشد.

سردار اشتری با تأکید بر اینکه نباید از خرده‌فروشان مواد مخدر غافل شویم گفت: باید آن فردی که در پارک و کوچه و خیابان با توزیع مواد مخدر آن را در دسترس عموم قرار داده و اقدام فروش این مواد می‌کند را در نظر گرفته و با آن هم برخورد شود چرا که این یکی از جدی‌ترین مطالبه‌های مردم از نیروی انتظامی است.

ورود مجلس به قضیه محرومیت عیسی آل کثیر
هم اکنون بخوانید

فرمانده ناجا با بیان اینکه مردم از طریق ۱۱۰ می‌توانند این موارد را به پلیس گزارش دهند، گفت: علاوه بر آن از طریق سامانه‌ای که می‌شود طراحی کرد و نیز اشراف اطلاعاتی می‌توان با این موارد برخورد کرد.

درخواست سردار اشتری از دستگاه قضا

وی افزود: از دستگاه قضایی نیز می‌خواهیم که بیشتر به ما کمک کند. البته این اراده را در شخص رئیس قوه قضاییه می‌بینیم و از این رو درخواست ما این است که مجازات‌ها برای این افراد و هزینه جرم سنگین‌تر باشد تا آن‌ها به سراغ جرم و اقدامات این چنینی نروند. همچنین بعد از مدت کوتاهی نیز از زندان آزاد نشده و دوباره به این چرخه بازنگردند.  

سردار اشتری در مورد جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز گفت: حضور معتادان متجاهر نیز باید در سطح معابر تمام شود و از این رو لازم است که دستگاه‌های مختلف به وظایف‌شان عمل کرده و ظرفیت برای نگهداری از معتادان فراهم شود. همچنین لازم است که مدت زمان نگهداری از این معتادان نیز تغییر کند که در این زمینه نیازمند تغییر قانون هستیم چرا که دیگر با سه ماه و شش ماه نمی‌توان معتادی را نگهداری کرد و انتظار داشت که صددرصد پاک شده و به جامعه بازگردد.

وی افزود: در همین راستا لازم است که از ظرفیت ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز استفاده کنیم مردم با دیدن معتادان متجاهر نگران می‌شوند و از سوی دیگر نیز خود این افراد حق حیات و زندگی دارند و باید پاک شده و به جامعه و خانواده‌هایشان بازگردند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بحث مقابله و مبارزه نیز جزو دغدغه‌های اصلی مردم و مطالبه مقام معظم رهبری است، گفت: ما باید در مبادی نیز به مسئله مواد مخدر توجه کنیم. باید در گمرک‌ها، پاسگاه‌های بین راهی، نقاط صعب‌العبور و… نیز به این موارد توجه شود. گاهی اوقات تجهیزات ما ناقص است که باید این تجهیزات به روزرسانی شود. امنیت و ایمنی همکاران ما نیز باید تأمین شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + پنج =

دکمه بازگشت به بالا