تصویب ۵ ماده از طرح سازمان نظام صنفی هنرمندان در کمیسیون فرهنگی مجلس

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون بار دیگر اصلاحات طرح سازمان نظام صنفی هنرمندان ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و ۵ ماده از این طرح را ضمن ایجاد تغییرات جزئی به تصویب رساندیم.

وی افزود: ماده ۸ این طرح ارکان و تشکیلات سازمان را تشریح می‌کند. ماده ۹ به ترکیب مجمع سازمان می‌پردازد و ماده ۱۰ نیز وظایف مجمع سازمان را مورد اشاره قرار می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مواد ۱۱ و ۱۲ این طرح را تشریح کرد و گفت: ماده ۱۱ این طرح می‌گوید که رئیس کل سازمان بالاترین مقام اجرایی، اداری، مالی و نماینده قانونی سازمان در کلیه مراجع با حق توکیل به غیر می‌باشد و در حدود مصوبات مجمع و شورای عالی و مقررات و ضوابط مربوط به دارای اختیار کامل است که از طرف مجمع عمومی از بین منتخبین هیات مدیره سراسر کشور و اعضای سابق شورای عالی به مدت چهار سال انتخاب می‌شود. ماده ۱۲ این طرح نیز اعضای شورای عالی هنرمندان را تشریح می‌کند و می‌گوید این شورا مرکب از ۷ نفر شامل رئیس کل و ۶ نفر از هر رشته هنری می‌باشد که توسط مجمع انتخاب می‌شود که تبصره این ماده نیز حذف شد.

انتهای پیام

۲۲۵ طرح نیمه کاره هتل‌های چهار و پنج ستاره/ ایجاد ۴۰ هزار شغل با تکمیل پروژه‌های صنعت گردشگری/ صندوق کارآفرینی امید در سال جدید روی کریدور گردشگری کار می‌کند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا