کاشی: معلوم نیست انرژی های در جامعه به نفع کیست

به گزارش ایسنا، محمد جواد کاشی در جلسه “بررسی بحران های اخیر و چالش‌های همبستگی در ایران امروز”  اظهار کرد: جامعه ایران تحولات پر شتابی را در دوماه گذشته پشت سر گذاشت که هرکدام جهتی داشتند که با دیگری سازگار نبود. رویدادهای اواخر آبان، تحولات بعد از ترور قاسم سلیمانی و تحولات بعد از سقوط هواپیما سه رویداد است که در هرکدام عده ای خاموش و عده ای روشن می شدند.
وی ادامه داد: هر رویداد از قدرت یک جریان اجتماعی حکایت داشت اما هیچ کدام  بهره ای که خیال می کردند را نبردند.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: رویداد های اواخر آبان قبل از استفاده سیاسی معلوم نشد به کجا انجامید .ترور قاسم سلیمانی بیش از حد متعارف قلیان احساسات را بر انگیخت.  بعد از رویداد سقوط هواپیما یک جور فضای ابهامی را بر انگیخت حتی لطیفه هایی هم ساختند که جامعه ایران چه خبر است.

کاشی گفت: هر سه تای این بحران‌ها ناگهانی ، هیجانی و واکنشی بودند. هر اتفاق واکنش یک گروه را به نحو پیش بینی ناپذیری برانگیخت.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: با جامعه‌ای طرفیم که انرژی های پشت پرده فراوانی دارد اما به رقم انرژی های پنهان شده فاقد قدرت است. جامعه به نحو هیجانی واکنش نشان می دهد اما معلوم نیست به نفع کیست. انرژی عظیمی در جامعه وجود دارد. همان اندازه که قدرت ندارد سازو کار استیلا هم ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما اصلاح طلبان روایتی از جامعه سیاسی ساختیم‌که همه چیز در جامعه سیاسی از صندوق رای است. صندوق رای نقطه نهایی است نه نقطه آغاز.

تعاملات ایران و آژانس با هدف حل و فصل نهایی همچنان ادامه دارد
هم اکنون بخوانید

کاشی گفت: این جامعه تولید قدرت و استیلا نمی‌کند؛ بنابر این هر درزی که گشوده شود قلیان احساسی ایجاد می شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این لحظه ای است که سوژه سیاسی می تواند بیاید این وضع را ساماندهی کند. امروز آن نیرویی که می تواند جامعه ایران را سامان دهد که به رقم هر جنسیت و عنوانی یادمان بیاورد که ما انسانیم و در پرتو این همبستگی بنیادین تولید قدرت کنیم.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − سه =

دکمه بازگشت به بالا