سیاست فشار حداکثری علیه ایران نتیجه‌بخش بوده است


سیاست فشار حداکثری علیه ایران نتیجه‌بخش بوده است

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد که سیاست فشار حداکثری این کشور در قبال ایران نتیجه‌بخش بوده است.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه رادیویی ان‌پی‌آر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد که سیاست فشار حداکثری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور در قبال ایران نتیجه‌بخش بوده است.

وی در گفت‌و‌گو با این شبکه گفت: «از روز اولی که رئیس‌جمهور ترامپ بر سر کار آمد، تلاش‌های دیپلماتیک خود را آغاز کردیم. ما ائتلافی ایجاد کردیم، ائتلافی متشکل از کشورهای حوزه خلیج فارس، اسرائیل، کشورهای اروپایی تا به نتایجی که می‌خواهیم برسیم.»

پمپئو در پاسخ به این‌که آیا سیاست‌های فشار حداکثری آمریکا در قبال ایران نتیجه‌بخش بوده است یا نه مدعی شد: «البته که موثر بوده است. پیشتر ایران به سفارت ما در تهران حمله کرد، دریانوردان ما را به گروگان گرفت و دولت پیشین نیز میلیاردها دلار به آن‌ها کمک کرد تا همچنان کارهای گذشته خود را تکرار کنند. زمانی که ما بر سر قدرت آمدیم، کارهای بسیاری برای بازسازی چشم‌اندازهای دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی خود انجام دادیم.»

وی در ادامه مدعی شد: «دولت پیشین آمریکا در قبال اقدام‌های خصمانه ایران به آن‌ها جایزه می‌داد. اما ما هزینه این اقدام‌ها را افزایش داده و اجازه نمی‌دهیم که به این دست اقدام‌ها ادامه دهند. ما دامنه اقدام‌های ایران و صدور پول به شبه‌نظامیان مورد حمایت‌شان را کاهش داده‌ایم. آن‌ها اکنون به دلارهای کمتری دسترسی دارند و این امر گزینه‌هایی حقیقی را در برابر آن‌ها قرار می‌دهد». 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود گفت: «می‌توانید ببینید که مردم ایران از اینکه دولتشان قیمت سوخت را افزایش داده، ناخرسند هستند. تمام این چیزهایی که می‌تواند توانایی این رژیم برای تحمیل ریسک به مردم آمریکا را تضعیف کند، در نتیجه مستقیم راهبرد رئیس‌جمهور ترامپ دارد به ثمر می‌نشیند.»

رئیس کانون وکلا خواستار پیگیری اظهارات حسن نوروزی در دادسرای ویژه روحانیت شد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا