برای افزایش حقوق کارکنان، در صحن علنی مجلس تلاش می‌کنیم

ناهید تاج الدین در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارکنان دولت در لایحه بودجه ۹۹ اظهار کرد: افزایش ۱۵ درصدی حقوق به هیچ وجه جوابگوی کمبودهای سبد هزینه خانوار نیست و در مقایسه با نرخ تورم کالاهای اساسی، حمل و نقل و مسکن بر زندگی کارگران بسیار کم است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: از دیگر سو سقف معافیت مالیاتی در سال ۹۹ سالانه ۳۶ میلیون تومان(ماهانه ۳ میلیون تومان) تعیین شده و کارکنان با درآمد بالای ۳ میلیون تومان در ماه مشمول پرداخت مالیات می شوند، در حالی که ۳ میلیون تومان به طرز معناداری کمتر از  خط فقر است.

تاج‌الدین گفت: این سقف معافیت مالیاتی یعنی آنکه در سال ۹۹ جمعیتِ زیر خط فقر بیشترِ درآمدشان را باید به دولت مالیات بدهند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: وقتی حداقل ۳۵ درصد سبد هزینه خانوار و در برخی کلان شهرها تا ۸۰  درصد سبد هزینه خانوار را هزینه مسکن تشکیل می دهد، مالیات بر درآمد کجا قرار می گیرد؟ و اساسا دولت می خواهد از کدام درآمد کارکنان مالیات بگیرد؟

تاج‌الدین اضافه کرد: تلاشمان را برای افزایش سقف معافیت مالیات بر درآمد کارکنان در لایحه بودجه  ۹۹ و نیز افزایش بیشتر از ۱۵ درصد حقوق کارکنان در کمیسیون اجتماعی و صحن علنی مجلس انجام می دهیم.

انتهای پیام

اگر با احترام سر میز بنشینند، اهل منطق و مذاکره‌ایم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا