با تصویب لایحه حمایت از محیط بانان فضا برای شکارچیان غیرمجاز ناامن می‌شود

به گزارش ایسنا اصغر دانشیان ضمن تبریک به جامعه محیط‌ بانی کشور در پی تصویب لایحه حمایت از محیط بانان گفت: این لایحه مدت زمان زیادی بود که در مرحله تصویب قرار دارد و با پیگیری‌های به عمل آمده در معاونت توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس و شخص رییس سازمان در صحن علنی مجلس با رای قاطع نمایندگان مردم به تصویب رسید و به شورای محترم نگهبان برای تایید، تقدیم شد.

وی در خصوص ایرادهای شورای نگهبان به لایحه قبلی اظهارکرد: متاسفانه مجلس در لایحه دولت تصرف انجام و دو دستگاه سازمان حفاظت محیط زیست و جنگل ها و مراتع را به تمام دستگاه‌های اجرایی تعمیم داده بود که باعث ایراد شورای محترم نگهبان شد. پس از بررسی مجدد و حذف تمام دستگاه‌ها به جز این دو دستگاه، ایرادها برطرف و با رای قاطع نمایندگان مردم تصویب شد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امورمجلس سازمان حفاظت محیط زیست، در خصوص حقوق محیط بانان گفت: تا قبل از تصویب این لایحه اگر محیط بانی در حین ماموریت آسیبی به شکارچی متخلف وارد می‌کرد و یا آسیب می‌دید از حمایت‌های قانونی مناسبی برخوردار نبود اما امروز با تصویب این لایحه این افراد به عنوان ضابطان دادگستری از حمایت‌های قضایی بهره‌مند می‌شوند.

دانشیان در خصوص مزایای تصویب این لایحه و تاثیر آن بر کاهش تخلفات محیط زیست کشور گفت: با تصویب این لایحه فضا برای شکارچیان غیر مجاز ناامن می‌شود و دیگر هیچ شکارچی غیرمجازی حق تعرض به منابع ملی و حقوق نسل های آینده کشور را ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امورمجلس سازمان حفاظت محیط زیست، در خصوص ضرورت آموزش محیط بانان توضیح داد و گفت: یگان حفاظت محیط زیست با جدیت بر آموزش و نحوه استفاده صحیح از سلاح برای محیط بانان تاکید دارد و محیط بانان به‌تدریج در مرکز آموزش محیط بانی آموزش های لازم را خواهند دید.

از ماجرای صندلی فروشی در اتوبوس‌های شهری تا داستان پزشکان ساک به دست
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − سه =

دکمه بازگشت به بالا