افزایش سهم شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش ایسنا، مرتضی الویری صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهر تهران  با اعلام یک خبر خوش گفت: لایحه مالیات بر ارزش افزوده مدتهاست که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وی با بیان این که یکی از مهمترین مواد این لایحه که مربوط به مدیریت شهری می‌شود، ماده ۴۱ است که سهم شهرداری‌ها را از محل مالیات بر ارزش افزوده مشخص می‌کند گفت: طبق روال از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، یک درصد به ورزش و امور فرهنگی، ۵ درصد به دولت و ۳ درصد به شهرداری‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان این که با توجه به اهمیت درآمد پایدار در شهردار ی‌ها تلاش کردیم که سهم شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده افزایش یابد اظهار کرد: ما خواهان افزایش ۵۰ درصدی این سهم بودیم که چون احتمال مغایرت با قانون ششم توسعه را داشت لازم بود که دو سوم آرای در مجلس را کسب کند که با تلاش‌ و پیگیری‌های زیاد توانستیم برای این پیشنهاد آرا را کسب کنیم.

الویری افزود: مجلس شورای اسلامی امروز سهم دولت و شهرداری‌ها را از محل مالیات بر ارزش افزوده به صورت مساوی و ۵۰-۵۰ در نظر گرفته است.

به گزارش ایسنا، براساس این مصوبه مجلس شورای اسلامی از این پس سهم شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده به مانند دولت ۴ درصد خواهد شد.

انتهای پیام

راهکارهایی برای افراد مضطرب تا خواب بهتری داشته باشند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا