پاک‌آیین: موضع ایران در مذاکره نکردن از جایگاه قدرت است

محسن پاک‌آیین در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران و تاکید ایشان بر مذاکره نکردن با آمریکا اظهار کرد: مذاکره با آمریکا بارها از سوی رهبری نفی شده است و با توجه به رویکرد ضد ایرانی آمریکا به ویژه در دوره ریاست جمهوری ترامپ و خشونت‌های اعمال شده علیه ملت ایران در قالب تحریم‌ها و تروریسم دولتی که به شهادت سردار سلیمانی منجر شد حاکی از آن است که مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که اروپایی‌ها هم در روزهای اخیر حرکت‌های غیرقابل پذیرشی را انجام داند به ویژه این‌که ایران را به اجرا کردن مکانیسم ماشه و ارجاع به شورای امنیت تهدید کردند. این رفتار حاکی از آن است که اروپا به دنبال پیروی از سیاست‌های آمریکا است و وضعیتی را که قبلا نشان می‌داد همراه ایران است ترک کرده و در حال تغییر شرایط است و صحنه گردان این فضا انگلیس است. از این رو در این شرایط مذاکره در عمل توجیه ندارد و امکان پذیر نیست.

این دیپلمات کشورمان با بیان این‌که مذاکره با کشورهای مختلف از سوی رهبری نفی نشده است بلکه صرفا مذاکره با آمریکا در این شرایط مورد پذیرش نیست افزود: موضع ایران در مذاکره نکردن از جایگاه قدرت است و این سیاست برگرفته از آموزه‌های انقلاب اسلامی است و در این میان به ویژه اروپایی‌ها باید متوجه باشند و مسیر خودشان را از مسیر سیاست‌های ترامپ جدا سازند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رفتار اروپایی‌ها باعث خواهد شد اعتماد مردم ایران از آنها سلب شود و مجدد خاطرات حمایت آنها از صدام حسین در جنگ تحمیلی را برایشان زنده کند. اروپا باید سعی کند اعتماد مردم ایران را نسبت به خودش از بین نبرد.

روس‌ها بعد از سفر پوتین به تهران حساب دیگری روی ایران بازکرده‌اند/ دشمنی مشترک با آمریکا، حلقه‌ وصل ایران با روسیه و چین است
هم اکنون بخوانید

پاک‌آیین در خصوص تاکید رهبری بر مقاومت مقابل آمریکا و اقداماتش با اتکا به توان داخلی و قوی کردن خودمان تصریح کرد: راه مقاومت همان است که رهبری گفتند. باید قوی شویم؛ نه تنها در حوزه نظامی بلکه در همه بخش‌ها به ویژه اقتصادی و فناوری و علمی باید به حدی اقتدار پیدا کنیم که تحریم‌های آمریکا و غرب و فشارهای آنها نتواند اثر کند. چاره کار همین است و رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی مسیر را تعیین کردند.

این کارشناس مسایل بین‌الملل ادامه داد: این مساله به معنای تعطیل کردن ارتباطات‌مان با جهان خارج و دیگر کشورها به ویژه کشورهای دوست ایران نیست بلکه ما باید در کنار توجه و اتکا به توان داخلی با کشورهای دیگر هم در ارتباط باشیم. ما باید حتما با کشورهای دیگر کار کنیم و با هم در ارتباط باشیم اما نباید به آنها دل ببندیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا