شب ناآرام بیروت با ۱۶۵ زخمی/درخواست میشل عون برای برخورد با اغتشاشگران

به گزارش ایسنا به نقل از سایت النشره، صدها لبنانی عصر امروز در مناطق مختلف بیروت ازجمله میدان “الدوره”، برج “حمود” و میدان “النجمه” تظاهرات کردند.

معترضان لبنانی شعارهایی را علیه نظام کشورشان سر دادند و خواستار تشکیل یک دولت مستقل شدند.

شهروندان معترض لبنانی همچنین به تأخیر افتادن تشکیل دولت کشورشان و ادامه سیاست سهم خواهی را محکوم کردند.

در همین راستا، رسانه‌های لبنانی از تجمع صدها شهروند معترض لبنانی دیگر در مقابل پارلمان این کشور خبر دادند.

طبق این گزارش، نیروهای امنیت و ضد شورش لبنان به منظور ممانعت از ورود معترضان به مقر پارلمان این کشور موانعی را در مقابل ورودی ساختمان پارلمان نصب کردند.

در همین حال، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که درپی استفاده نیروهای ضد شورش لبنان از ماشین‌های آب‌پاش و گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان، درگیری‌هایی میان آنها شکل گرفت.

حساب کاربری “نیروهای امنیت داخلی” لبنان در توییتر نیز با انتشار پیامی از حمله شدید معترضان به نیروهای امنیتی در مقابل یکی از ورودی‌های پارلمان خبر داد و از تظاهرکنندگان صلح جو خواست تا به منظور حفظ امنیت‌شان از محل درگیری‌ها دوری کنند.

امنیت داخلی لبنان همچنین اعلام کرد که عناصر مجروح آن در بیمارستان‌های “الوردیه” و بیمارستان دانشگاه آمریکا” مورد حمله تعدادی از “اغتشاشگران” قرار گرفتند.

طبق اعلام نیروهای امنیت داخلی لبنان، درپی شدت گرفتن درگیری‌ها بخشی از نیروهای ارتش نیز وارد عمل شده و در راستای حمایت ار نیروهای ضد شورش در میدان “الشهداء” مستقر شده‌اند.

صلیب سرخ لبنان نیز که پیش از این از مجروح شدن ۷۵ تن در پی درگیری معترضان و نیروهای امنیتی در مقابل پارلمان خبر داده بود، اعلام کرد که تعداد مجروحان تظاهرات امشب بیروت به ۱۶۵ تن افزایش یافته است.

کارشناسان قانون اساسی آمریکا: تخلفات ترامپ مشمول قانون استیضاح است
هم اکنون بخوانید

در همین حال، پایگاه خبری العهد نیز از درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و معترضان لبنانی در مسجد محمد الامین در مرکز بیروت خبر دادند.

در همین راستا، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان به دنبال شدت گرفتن درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان از وزارت دفاع، وزارت کشور و مقامات امنیتی این کشور خواست تا امنیت معترضان صلح جو را تأمسن کرده و مانع از اقدامات اغتشاشگران شوند و همچنین از تأسیسان دولتی و خصوصی محافظت کنند.

سعد حریری، نخست‌وزیر دولت موقت لبنان نیز در توییتی در واکنش به تظاهرات امشب شهروندان لبنانی و درگیری شدید آنها با نیروهای امنیتی گفت: صحنه درگیری‌ها، آتش‌سوزی‌ها و اقدامات خرابکارانه مشکوک و غیر قابل قبول است؛ چراکه چنین اقداماتی صلح داخلی را تهدید کرده و بدترین پیامدها را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: بیروت به عرصه‌ای برای جولان مزدوران و سیاست‌های آنها برای ضربه زدن به مسالمت آمیز بودن تظاهرات مردمی شهروندان لبنانی تبدیل نخواهد شد.

وزیر کشور لبنان نیز در توییتی نسبت به تظاهرات امشب شهروندان لبنانی واکنش نشان داد.

وی نوشت: من چندین بار متعهد به حفاظت و حمایت از تظاهرات مسالمت‌آمیز شدم و همواره بر برحق بودن معترضان تأکید کردم اما اینکه اکنون این تظاهرات به تجاوز آشکار به نیروهای امنیتی و تأسیسات خصوصی و دولتی تبدیل شده، مسأله‌ای غیر قابل قبول است و ما هیچگاه نمی‌توانیم آن را بپذیریم.

لبنان از ۱۷ اکتبر شاهد تحصن و تظاهرات‌ مردمی شهروندان این کشور است که خواستار بهبود اوضاع معیشتی، مبارزه با فساد و محاکمه فاسدان هستند.

انتهای پیام

حامیان قطعنامه اخیر را مجازات می‌کنیم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا