۶۰ سورتی پرواز بالگرد‌های هوانیروز برای امدادرسانی به سیل‌زدگان


۶۰ سورتی پرواز بالگرد‌های هوانیروز برای امدادرسانی به سیل‌زدگان

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: از روز اول جاری شدن سیل در منطقه سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه چابهار هوانیروز با ۶۰ سورتی پرواز و ۵۰ نفر ساعت به امداد رسانی مشغول است.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش گفت: هم اکنون تعداد ۶ فروند بالگرد هوانیروز در منطقه سیل زده حضور دارند.

وی افزود: برخی از مناطق روستایی در حادثه سیل، خسارت بسیار زیادی را متحمل شدند، تخریب پل‌های ارتباطی، مسدود شدن راه‌ها و معابر و آب گرفتگی راه‌های زمینی موجب شد تا امداد رسانی به صورت هوایی انجام شود، بالگرد‌های هوانیروز با ۶۰ سورتی پرواز در قالب ۵۰ نفر ساعت در مناطق صعب العبور خدمات ارزنده‌ای را به مردم منطقه ارائه کرده است.

امیر سرتیپ دوم قربانی گفت: وظیفه هوانیروز در چنین شرایطی کمک به مردم است، بالگرد‌های هوانیروز کار‌های غیر ممکن را در امداد و نجات ممکن می‌کنند.

فرمانده هوانیروز تاکید کرد: در حال حاضر کمک‌های مردمی، هلال احمر، ارتش و لوازم بهداشتی و دارویی را به مناطق صعب العبور ارسال می‌کنیم. تا هر زمانی که نیاز باشد در منطقه حضور خواهیم داشت.

وی افزود: در حال حاضر پایگاه هوانیروز کرمان در آماده باش کامل قرار دارد و چنانچه نیاز به بالگرد‌های بیشتری باشد بلافاصله به مناطق سیل زده اعزام خواهد شد

ارتش بازدارندگی لازم را در سطح نیروهای خود ایجاد کرده است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا