فروش فوق‌العاده صنوف استان مرکزی همزمان با برگزاری نمایشگاه بهاره برگزار شود

سعید فرخی ظهر شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد، در خصوص برگزاری نمایشگاه بهاره در استان بیان کرد: پیشنهاد می شود که نمایشگاه بهاره و فروش فوق‌العاده واحدهای صنفی به صورت همزمان مشروط به عواملی برگزار شود.

وی افزود: فروش فوق‌العاده واحدهای صنفی در همه شهرها با پیگیری اتاق اصناف استان انجام و برگزاری نمایشگاه بهاره باید با تایید فرمانداری و ستاد تنظیم بازار شهرستان با توجه به جمیع جهات دنبال شود.

فرخی تاکید کرد: این نمایشگاه‌ها به صورت همزمان و حداقل در نیمه دوم اسفندماه به مدت ۵ تا ۷ روز برگزار شود و شرایطی همچون حضور کسبه شهرستان در نمایشگاه‌، رعایت کامل موازین بهداشتی و اعمال نظارت حداکثری توسط عوامل و دستگاه‌های مرتبط به جدیت مدنظر قرار گیرد.

وی در خصوص وضعیت ذخیره‌سازی کالاهای اساسی استان بیان کرد: سال گذشته سال سختی بود، اما خوشبختانه امسال وضعیت استان به لحاظ حجم ذخیره‌سازی مطلوب است، اما باید یادمان باشد که مرغداران امروز زیر قیمت مصوب مرغ عرضه می‌کنند و اگر مقداری قیمت افزایش یافت گیر و گرفت زیادی اعمال نشود چراکه با دخالت بیش از حد، شرایط بدتر می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی در خصوص توزیع ۲۰۰ تن گوشت قرمز منجمد گفت: از کمیته امداد و بهزیستی مجدد استعلام شود که اگر نمی‌توانند گوشت قرمز منجمد را جذب کنند با دلیل اعلام کنند تا راهکارهای لازم در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به پرداخت یارانه به رانندگان آژانس با افزایش یافتن قیمت بنزین، اظهار کرد: تاکنون این یارانه به ۸ نفر پرداخت شده است، اما نکته حائز اهمیت نحوه راستی آزمایی از افراد ثبت‌نام کننده و نحوه کنترل پیمایش واقعی رانندگان است که حتما مسافر جابجا کرده باشند.

تورم در جهان چقدر است؟
هم اکنون بخوانید

فرخی اضافه کرد: اینکه بگوییم آژانس‌ها پس از افزایش قیمت بنزین افزایش قیمتی در کرایه‌های خود نداشته باشند غیرمنطقی است و اگر قیمت مصوب تعیین نشود قطعا مردم به سمت تخلف حرکت می‌کنند. باید قیمتی منطقی تعیین شود، این افزایش قیمت حق مردم است، اما باید منطقی صورت گیرد تا مردم به سمت تخلف نروند.

معاون استاندار گفت: سردخانه‌های استان آماده و تجهیز شود تا میوه شب عید خریداری شده زودتر وارد استان شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه محسن خیرمند معاون دادستان اراک بر لزوم تعیین مکانیزم راستی‌آزمایی برای پرداخت یارانه به آژانس‌ها تاکید کرد و افزود: در یکی از شهرستان‌ها یک آژانس ۱۱۰ نفر را برای دریافت یارانه ثبت نام کرده است، مجری طرح برای پرداخت یارانه باید مکانیزم لازم را تعریف کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 12 =

دکمه بازگشت به بالا