مسکو و دمشق افزایش نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را محکوم کردند

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، مراکز هماهنگی روسیه و سوریه در خصوص بازگشت آوارگان سوری در بیانیه مشترکی اعلام کردند، آمریکا به جای خارج کردن نیروهایش که بدون شک باعث کاهش تنش در منطقه خواهد شد، از طریق افزایش نیروهای نظامی‌اش در خاورمیانه به تشدید تنش دامن می‌زند.

در این بیانیه همچنین آمده است: افزایش میزان تنش در منطقه که اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در ترور سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران باعث آن شده است، در بازگشت آوارگان سوریه به سرزمینشان مانع دیگری به وجود آورده است.

مسکو و دمشق از دولت آمریکا خواستند تا دست از برهم زدن ثبات در خاورمیانه بردارد، به حاکمیت کشورها احترام بگذارد و به اصول سازمان ملل در خصوص قواعد به کارگیری نیرو پایبند باشد.

 از سوی دیگر، روزنامه “بلومبرگ ” از قصد پنتاگون برای اعزام نیروهای آمریکا از اروپا و خاورمیانه به اقیانوس آرام برای بازدارندگی آنچه که “خطر روسی و چینی” خواند، خبر داد.

در همین راستا، رایان مک‌کارتی، مسئول امور ارتش آمریکا اعلام کرد که ارتش این کشور تلاش‌هایش را از طریق استقرار نیروی متخصص در اطراف اقیانوس آرام که قادر به جمع‌آوری اطلاعات حساس، عملیات هک کردن و حملات سایبری و موشکی است، افزایش خواهد داد.

مک‌کارتی همچنین تاکید کرد: این اقدام با هدف به شکست کشاندن طرح‌های چین و روسیه و نیز سرمایه‌گذاری‌های این دو کشور در پی تلاش‌ها برای مهار خطر آتی از سوی چین و روسیه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

آمریکا در کنار ژاپن ایستاده است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا