ادای سوگند سناتورهای آمریکایی در آستانه آغاز محاکمه برای استیضاح ترامپ

به گزارش ایسنا، به نقل از  پایگاه وال استریت ژورنال، سناتورهای آمریکایی همچنین روز پنجشنبه رسما سند مربوط به دو بند اتهام مطرح شده علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامل سوءاستفاده از قدرت و مانع ایجاد کردن برای فعالیت کنگره را نیز قرائت کردند.

یک روز بعد از تحویل مفاد طرح استیضاح از سوی مجلس نمایندگان کنگره به مجلس سنای آمریکا، سناتورهای این مجلس پیش از شروع محاکمه دونالد ترامپ سوگند یاد کردند.

در مراسم پنجشنبه ۱۰۰ عضو سنا به عنوان اعضای هیات منصفه سوگند یاد کردند. این سومین بار در تاریخ آمریکاست که رئیس جمهور در سنا محاکمه می شود.

سناتورها در برابر جان رابرتس، رئیس دیوان عالی، سوگند یاد کردند تا مجری “بی طرف عدالت” باشند.

آنها در هفته های آینده تصمیم خواهند گرفت آیا اتهامات وارده از سوی مجلس نمایندگان به ترامپ شامل دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و مانع ایجاد کردن برای فعالیت کنگره وارد است و آیا او باید برکنار شود یا خیر.

قاضی رابرتس در مراسم از سناتورها پرسید: “آیا با جدیت سوگند یاد می‌کنید تا در همه امور مربوط به محاکمه برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، براساس قانون اساسی و قوانین، مجری بی طرف قانون باشید، پس خدا یاری‌تان کند؟”.

پاسخ همه سناتور “آری” بود و پس از آن سناتور میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا، اعلام کرد که محاکمه در ساعت ۱۳:۰۰ روز سه شنبه به وقت شرق آمریکا شروع خواهد شد.

ساعاتی قبل از آن که سناتورهای آمریکایی سوگند یاد کنند دفتر موسوم به دفتر پاسخگویی دولت در آمریکا که یک نهاد نظارتی است اعلام کرد دولت دونالد ترامپ با خودداری از اعطای کمک‌های نظامی به اوکراین قانون را نقض کرده است.

عباس: برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر و در سراسر فلسطین مصمم هستیم
هم اکنون بخوانید

این اقدام دولت ترامپ محور پرونده مربوط به استیضاح وی است.

دفتر پاسخگوی دولت آمریکا همچنین در بیانیه‌ای نوشت: نهاد موسوم به دفتر مدیریت و بودجه در کاخ سفید در اقدامی نادرست اعتبارات کمکی برای اوکراین را در تابستان بر مبنای دلایل سیاسی مسدود کرده است. با این حال این کمک‌ها در پی اعمال فشار کنگره آمریکا به اوکراین داده شده است.

یک سخنگوی دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید اعلام کرد با این یافته دفتر پاسخگوی دولت مخالف است.

مقام‌های اوکراینی همچنین یک پرونده قضایی را در خصوص این که آیا شهروندان آمریکایی سفیر آمریکا در اوکراین را براساس متن یک سری پیامک‌های جنجالی افشا شده تحت نظارت و تجسس قبل از برکناری او از سمتش توسط ترامپ قرار داده‌اند، افتتاح کرده است.

این اطلاعات بعد از آن مطرح شدند که دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا اسنادی منتشر کردند که نشان داد یک دستیار رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ پیامک‌های را درباره ردیابی تحرکات ماری یووانویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین دریافت کرده بود.

قانونگذاران دموکرات و جمهوری خواه آمریکا روز پنجشنبه به نزاع بر سر احضار شاهدان جدید برای مذاکره مربوط به استیضاح ترامپ و دستیابی به اسناد و مدارک بیشتر ادامه دادند.

با این حال محاکمه مربوط به استیضاح قرار است روز سه شنبه آینده آغاز شود و انتظار نمی‌رود که سناتورها تا قبل از آغاز این محاکمه درباره این مسائل تصمیم گیری کنند.

سناتور چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا گفت: اگر هر یک از همکاران من در جریان محاکمه در سنا نسبت به احضار شاهدان و دریافت مدارک بیشتر تردید داشتند افشاگری‌های اخیر تردید آنها را رفع کرد.

پادشاه اردن: صلح عادلانه بر مبنای راه حل دو کشوری گزینه استراتژیک ماست
هم اکنون بخوانید

میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا نیز گفت: این کار سنا نیست که پرونده ایجاد شده از سوی مجلس نمایندگان آمریکا در یک ” تحقیقات شتاب زده” را تقویت کند. سنا قرار نیست تکالیف آنها را دوباره باز نویسی کند و به تحقیقات بازگردد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا