مراسم بزرگداشت سردار شهید سلیمانی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، این مراسم با حضور و سخنرانی علی رضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی نماینده ولی فقیه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و اساتید دانشگاه های تهران برگزار شد.
در این نشست تحولاتی که ناشی از رشادت های این سردار سلیمانی در صحنه منطقه و بین الملل بود بیان شد؛ از جمله اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای شهادت فرمانده شهید نیروی قدس سپاه ایجاد مدیریت و نظم جدیدی در جهان و منطقه است.
در ادامه این نشست بیان شد که وحدت اجتماعی و ملی که با حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی به وجود آمد و موجبات حمایت ملت ها و گروه های مقاومت جهان، از مسیر شهید سلیمانی و اهدافی که ایشان دنبال می کردند رافراهم آورد، و به دنبال آن انتقامی که با موشک باران کردن پایگاه تروریستی آمریکا در عین الاسد توسط نیروهای سپاه برای اولین بار درجهان رخ داد، شجاعت و شهامت دیگر نیروهای مقاومت در جهان را برانگیخت که می توانند در مقابل ظلم و جنایت آمریکا محکم بایستند و پاسخی قاطع و راسخ به زیاده خواهی های آنها بدهند.
در این اعتماد نو به نقل از برنامه همچنین عنوان شد :متاسفانه به علت تهدیدها و ناامنی هایی که دراثر حضور آمریکا در منطقه به وجود آمده و همچنین بمنظور گرفتن انتقام خون حیات بخش سردار سلیمانی، نیروهای پدافندی کشور در حالت جنگی و آماده باش صددرصد قرار داشتند که متاسفانه هواپیمای مسافربری اوکراینی به طورغیرعمد مورد اصابت قرار گرفت و موجب سقوط و شهادت جمعی از هم وطنان و عده ای از اتباع خارجی شد.
درپایان این مراسم اقبال شاکری عضوهیأت علمی دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هم وطن خاطرنشان کرد: تا زمانی که آمریکا در منطقه حضور دارد این ناامنی ها در سراسر منطقه وجود خواهد داشت.
وی تاکید کرد: اساتید دانشگاه های تهران خواستار بیرون راندن نیروهای تروریستی آمریکا از منطقه شدند و با توجه به حضور سفیر انگلستان در آشوب های اطراف دانشگاه صنعتی امیرکبیر خواستار اخراج این عنصر نامطلوب از کشور شدند.
دانشگاهیان یک بار دیگر با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده های  شهدای سقوط هواپیمای اوکراینی مخصوصا خانواده های داغدیده شهدای دانشجوی این سانحه, حمایت خود را از نیروهای مخلص و فداکار، علی الخصوص سردار حاجی زاده فرمانده  هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام داشته و خواستار بررسی دقیق حادثه موجود به دور از هرگونه فتنه گری و سوء استفاده از عواطف عمومی در حادثه اخیر شدند.
دانشگاهیان ابراز امیدواری کردند که به برکت خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این حاشیه ها و حوادث با تدبیر و اقدام بموقع مسئولین امر کنار زده و موجبات ترقی و رشد و ارتقاء کشور و نظام  فراهم شود.

بساط «رفع حصر» را جمع نکنید، جمعش می کنیم
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا