دومین ناوشکن موشک‌انداز بزرگ جهان در کنترل چین

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، این ناوشکن به صورت رسمی روز یکشنبه در مراسمی به نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین ملحق شد. این ناوشکن بزرگ موشک‌انداز سال گذشته میلادی آزمایش‌های نهایی را از سر گذراند.

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست درباره رونمایی از این ناوشکن در مراسم هفتادمین سالروز تاسیس ارتش چین در آوریل ۲۰۱۹ نوشت: نانچانگ در مراسمی رونمایی شد اما بسیاری از تجهیزاتش شامل رادارها، سیستم‌های ارتباطی و تسلیحاتی و سایر وسایل عنوز کامل نشده‌اند.

ارتش آزادی بخش خلق چین به روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست گفت، زمانبندی عملیاتی شدن این ناوشکن بزرگ موشک‌انداز دقیقا پس از انتخابات روز شنبه تایوان بود. این تاریخ مورد نظر ارتش بود چون نمی‌خواست حس تلاش برای دخالت ایجاد شود.

ناتو این ناوشکن مجهز به موشک هدایت‌شونده را در کلاس “رنهای” دانسته و آن را رزم‌ناو در نظر می‌گیرد، نه ناوشکن.

این ناوشکن ۱۳ هزار تن وزن و ۱۸۰ متر طول دارد و بزرگترین ناوشکن در آسیا و دومین در جهان پس از ناوشکن‌های “زوموالت” نیروی دریایی آمریکاست که ۱۵ هزار تن وزن دارند. این ناوشکن چینی یک سوم بزرگتر از ناوشکن آمریکایی کلاس “Arleigh Burke” و دو برابر ناوشکن‌های روس کلاس “Sovremenny” است. همچنین سرعت این ناوشکن چینی ۳۰ گره دریایی تخمین زده شده است.

این ناوشکن می‌تواند ۱۱۲ سیستم موشک‌انداز حمل کند که قادرند برخی از کشنده‌ترین پرتابه‌ها را شلیک کنند که شامل موشک‌های دوربرد ضد ناو YJ-۱۸، موشک‌های کروز CJ-۱۰ و موشک‌های ضد هوایی HHQ-۹ می‌شود که براساس گزارش روزنامه میلیتری تودی با اس-۳۰۰های روسی برابری می‌کند. ارتش آزادی‌بخش خلق چین پنج ناوشکن دیگر تایپ ۰۵۵ دارد که در ۲۶ دسامبر ۲۰۱۹ عملیاتی شدند.

اعلام نتایج کنفرانس برلین درباره لیبی
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − یک =

دکمه بازگشت به بالا