هدف گذاری ۴۸ میلیارد دلاری صادرات در سال ۱۴۰۰

به گزارش ایسنا، محمد امامی امین در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی با اشاره به لزوم حضور فعال در عرصه صادرات اظهارکرد: بخشنامه ای را دولت در مورد بسته حمایتی صادراتی ابلاغ کرده اما اداره صمت اقدام جدیدی در این مورد انجام نداده بود از اینرو تکلیف شد گزارش عملکردی برای شورای گفت‌وگو آماده شود ضمن اینکه بخش خصوصی نیز مطالبه‌گرایانه این موضوع را پیگیری کند.
 
وی افزود: توجه جدی به صادرات به ویژه در شرایطی که صادرات غیرنفتی که باید جایگزین نفت شود، ضروری است تا هم ارزآوری و هم اشتغال ایجاد کند، ضمن اینکه بازار ۶۰۰ میلیون نفری شامل ۱۵ کشور همسایه ظرفیت مهمی است که متاسفانه سهم ایران از این بازار ناچیز و اندک است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران ادامه داد: توانمندی‌های کشور به گونه ای است که می توان نقش پررنگی به ویژه در صادرات به کشورهای همسایه داشته باشیم اما تلاش مضاعفی برای این امر وجود ندارد و باید از فرصت‌ها به درستی استفاده کرد تا نقش خود را در بازارهای بین المللی ارتقا دهیم.
 
امامی امین تاکید کرد: تراز بازرگانی کشور در مورد صادرات مثبت است البته با توجه به اینکه بخشی از ارز صادراتی برنگشته هنوز جای کار دارد و باید در این زمینه فعالتر عمل کنیم.
 
وی در مورد هدف گذاری ۴۸ میلیارد دلاری صادرات در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: تحقق این امر ممکن است و حتی بیشتر از این میزان نیز قابل تحقق است البته به شرطی که بخشنامه های دست و پاگیر حذف شود و هم افزایی و وحدت رویه بین دستگاه ها ایجاد و نظر بخش خصوصی نیز احصا شود.
 
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، امین تاکید کرد: درخواست ایجاد پایانه صادراتی سبزی و صیفی و قارچ نیز در این جلسه مطرح شد که مقرر شد اداره کل هماهنگی اقتصادی تا جلسه بعد این موارد را پیگیری و بررسی کند.

کشف جسد دختر ۱۴ ساله در اراک
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا