مردم برخی روستاهای سیستان و بلوچستان تا کمر در آب فرو رفته‌اند

شهر خاش وضعیت بحرانی دارد

 به دنبال وقوع بارش های سنگین و مداوم طی دو شبانه روز اخیر شهر خاش و نقاط روستائی و عشایری در این شهرستان وضعیت بحرانی به خود گرفتند. با توجه به حجم بالای بارش ها شهر خاش دچار آبگرفتگی شدید شده و به زیر آب رفته و مناطق روستایی هم همین وضعیت را دارند.

بسیاری از رودخانه ها مانند پنج انگشت، گوهرکوه، تفتان، ایرندگان، شوگه، خان بی بی، کارواندر، گزو، ترشاب، تمندان و غیره به صورت چندباره سیلابی شده اند و هم اینک نیز خروشان هستند.

سقف خانه‌های قدیمی و خشت و گلی و حتی منازل نوساز آجری و بلوکی خیس و سنگین و خطرساز شده‌اند و در صورت تداوم بارش ها احتمال وارد شدن خسارت به منازل مردم زیاد است.

عنایت ایرندگانی، بخشدار ایرندگان خاش گفت: به طور میانگین حدود ۹۰ میلی متر باران در این بخش باریده و هم اینک خطرات ریزش کوه و ریزش سقف منازل قدیمی و خشت و گلی احساس می‌شود.

بارندگی برای دومین روز مدارس ۱۲ شهر سیستان و بلوچستان را تعطیل کرد

 بارندگی های مستمر در دو شبانه روز اخیر برای دومین بار مدارس برخی شهرهای سیستان و بلوچستان را به تعطیلی کشاند.

مدارس دلگان، دشتیاری، کنارک، چابهار، مهرستان، سرباز، سراوان، سیب و سوران، فنوج، لاشار و بخش کورین امروز در تمامی مقاطع و در نوبت صبح و عصر تعطیل هستند، اما مدارس پیش دبستانی و دبستانی خاش و نوک آباد تعطیل اعلام شده اند.

ذخیره ۶۰ میلیون متر مکعب آب پشت سدهای خاش

فرماندار خاش گفت: به دنبال وقوع بارش‌های سنگین و سیلابی اخیر در شهرستان خاش افزون بر ۶۰ میلیون متر مکعب آب پشت سدهای خاکی و سنگی و ملاتی این شهرستان ذخیره شده است.

هزینه درمان کرونا برای بیمه شدگان نیروهای مسلح
هم اکنون بخوانید

صاحب گل صالحی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: خوشبختانه سد مهران به عنوان تنها سد خاش که سابقه ساخت آن به سال ۶۵ بر می‌گردد در پی بارش‌های اخیر آبگیری شده و افزون بر سه میلیون متر مکعب آب پشت آن ذخیره شده است.

صالحی بیان کرد: سدهای واقع در گوهرکوه، نوک آباد و ایرندگان و مرکزی خاش هم آبگیری و بخش قابل توجهی آب پشت آنها ذخیره شده است.

وی گفت:  به دنبال وقوع بارش ها ده ها دیوار حفاظتی و بند خاکی تخریب شده اند.
 

تردد در محور ترانزیتی خاش به زاهدان بدون زنجیر چرخ میسر نیست

 فرماندار خاش گفت: با توجه به وقوع بارش سنگین برف محور ترانزیتی خاش به زاهدان به شدت لغزنده بوده و تردد بدون زنجیر چرخ میسر نیست.

صاحب گل صالحی افزود: از ساعتی قبل بارش برف در حوزه بخش نوک آباد، میرآباد تا چانعلی واقع در محور خاش به زاهدان شروع شده، لذا توصیه بر رانندگی آرام و با احتیاط را برای رانندگان داریم.

ادامه دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا