تفویض برخی از اختیارات شورای عالی معادن به شورای معادن استان‌ها

محمد دره‌وزمی، عصر امروز (۲۱ دی) در سومین جلسه شورای معادن استان اظهار کرد: در سومین جلسه شورای معادن استان‌ها ۲۰ دستور کار را ارائه داده‌ایم که بخش عمده‌ این دستورکارها مربوط به درخواست تعطیلی موقت معادن از سوی بهره برداران بوده‌است.

وی افزود: بهره‌برداران معادنی که به دلیل رکود بازار، معارضات، یا به دلیل فعالیت نکردن درخواست تعطیلی موقت را داشته باشند، درخواست آنها در کارگروه شورای معادن استان مطرح و با موافقت اعضا، مصوبه شورا دریافت می‌کنند.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با توافق اعضای شورای معادن استان مبنی بر تعطیلی موقت معادن، بهره‌برداران از پرداخت حقوق دولتی در طول سال معاف می‌شوند که کمکی به بهره‌برداران معادن استان است.

وی برخی دیگر از دستورکارها را مبنی برابطال پروانه‌های بهره‌برداری معادن دانست و افزود: هر معادنی اگر بنا به هر دلیلی به مدت چند سال بدون بهره‌برداری متوقف شده باشد بر اساس ماده ۲۰قانون معادن، معدن از آنها باز پس گرفته و پروانه آنها باطل خواهد شد.

دره‌وزمی دیگر دستورکارهای شورا را مبنی بر انتزاع پروانه بهره‌برداری معادن دانست و خاطرنشان کرد: همه دستورکارها با اتفاق اعضای شورای معادن مبنی بر کمک به بهره‌برداری بیشتر معادن مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.

انتهای پیام

سامانه اعلام خرابی و کارت‌های سوخت جامانده آغاز به‌کار کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا