بشار الجعفری: شورای امنیت در اسارت برخی کشورهاست

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنانی در جریان نشست شورای امنیت تحت عنوان “پایبندی به منشور سازمان ملل در جهت صیانت از صلح و امنیت بین‌المللی” اظهار کرد: علی‌رغم اینکه ملت سوریه به دلیل حمایت چند کشور از جمله برخی از کشورهای عضو دائم شورای امنیت از تروریسم، هزینه‌های زیادی را پرداخت کردند، اما سوریه به موفقیت‌های بسیاری در مقابل تروریست‌ها دست یافت.

وی افزود: پیروزی‌های سوریه علیه تروریسم بازتاب‌های مهمی در کاهش تهدید تروریسم در سطح جهانی خواهد داشت.

الجعفری گفت: شورای امنیت همچنان در اسارت چند کشور است که برخی از آنها عضو دائم این شورا هستند و پیش از این از طریق تروریسم سعی در سرنگونی نظام سوریه داشتند و با تسخیر تمامی امکانات سازمان ملل و از طریق جعل واقعیت‌ها درصدد دستیابی به اهداف خود بودند، مانند آنچه که در عراق، لیبی، ونزوئلا و دیگر کشورها رخ داد. این کشورها در مسیر عملیات ارتش سوریه و هم‌پیمانانش علیه جبهه النصره که در لیست گروه‌های تروریستی شورای امنیت قرار دارد، سنگ اندازی می‌کنند.

این مقام سوری در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد شورای امنیت سازمان ملل، تأکید کرد: چرا شورای امنیت از اجرای قطعنامه‌های مربوط به مبارزه با تروریسم شانه خالی می‌کند و از مجازات کشورهایی که به حمایت از گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه ادامه می‌دهند، خودداری می‌ورزد؟ چرا این شورا در برابر جنایت ترور فرماندهان عراقی و ایرانی (ابومهدی المهندس و سردار سلیمانی) که با گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره مقابله می‌کردند، سکوت اختیار کرده است؟

ترکیه: شورای امنیت به موضوع جنایت‌های جنگی امارات در یمن ورود کند
هم اکنون بخوانید

وی همچنین نسبت به سکوت شورای امنیت در قبال تجاوزگری نیروهای آمریکا، ترکیه، فرانسه و انگلیس در سوریه و همچنین سکوت این شورا در مقابل اشغال بخش‌هایی از شمال سوریه توسط ترکیه ابراز تعجب کرد.

الجعفری افزود، شواری امنیت نسبت به تداوم اشغال فلسطین و جولان سوریه توسط رژیم صهیونیستی هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد و اقدامات برخی اعضای دائم را که تلاش می‌کنند شهرک سازی اسرائیل در خاک فلسطین را قانونی نشان بدهند، نادیده می‌گیرد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ادامه داد: برخی کشورها معتقدند که نفوذ نظامی واقتصادی‌شان حق تعیین سرنوشت کشورهای دیگر را به آنها می‌دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − یک =

دکمه بازگشت به بالا