وجود ۵۰۰۰ خودرو بلاتکلیف در گمرک

بابک دین پرست ظهر امروز در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: استان بوشهر شجاعانه آمار واحدهای فعال و غیر فعال خود را ارائه کرده و تلاش خوبی نیز در حل مشکلات این واحدها و رونق تولید داشته است. 

وی ادامه داد: دیدید که جنگ اقتصادی چقدر سخت است و ما باید با اشتغال و تولید پشتیبانی لازم را از رزمندگان این جنگ داشته باشیم. 

این مسئول با اشاره به اعتماد نو به نقل از برنامه توسعه ۲ ساله استان بوشهر تاکید کرد: در دیدار ۳۰ مرداد امسال هیئت دولت با مقام معظم رهبری چند موضوع مهم ابلاغ شد که به عنوان سند راهبردی دولت و نصب العین همه مدیران دولتی جهت تحقق قرار گرفته است. 

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان بوشهر به درستی احیاء واحدهای راکد و غیر فعال را در  دستور کار خود قرار داده است. 

دین پرست اظهار کرد: عینا در نامه رئیس جمهور به وزیر کشور نوشته شده است که اولویت بندی مسائل اصلی کشور و پیگیری آنان بدون پرداختن به حواشی در مدت ۲ ساله باقی مانده از دولت، و رفع مشکلات تولیدکنندگان به عنوان رزمندگان جنگ اقتصادی با جدیت دنبال شود. 

وی یادآور شد: توجه به عدالت اجتماعی و ریشه کنی فقر اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا هدف تنها تولید ثروت نیست بلکه توزیع عادلانه آن نیز مدنظر است.

این مسئول بیان کرد: رئیس جمهور محترم تکلیف کرده که استانداری ها بایست با ارائه اعتماد نو به نقل از برنامه های دو ساله خود طرح های اولویت داری که مطالبه واقعی مردم هستند را تدوین نماید که این طرح ها باید تا پایان عمر دولت حتما تحقق یابند.

بازگشایی پرونده جدید در روابط برقی ایران و تاجیکستان
هم اکنون بخوانید

معاون وزیر کشور گفت: استان بوشهر اعتماد نو به نقل از برنامه های خوبی را در مدت مقرر ارائه داده و ۳ طرح اولویت دار این استان عملیاتی کردن راه آهن بوشهر-شیراز، عملیاتی شدن منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر و همچنین طرح منطقه ویژه اقتصادی شمال استان را اعلام شده است.

بابک دین پرست افزود: تعداد واحدهای مشکل دار کشور تا پایان شهریور ماه سال جاری، یک هزار و ۲۸۱ واحد بوده است که از سال ۹۱ این آمار را از حدود یک هزار و ۹۳۱ و با وجود تحریم های ظالمانه ای که برای هدف قرار دادن اقتصاد ما ایجاد شده است به یک هزار و ۲۸۱ واحد رسانده ایم.

این مقام مسئول عنوان کرد: از حیث برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی در سال ۹۸ استان بوشهر از نظر تعداد جلسات رتبه دوم و از حیث مصوبه‌ها نیز رتبه اول را داشته است.  

وی اظهار کرد: سال گذشته پس از پاره ای اتفاقات در نامه ای به رئیس جمهور اعلام کردیم که لازم است با شکستن برخی از انحصارها همه بنادر کشور فعال شوند تا مردم از مزایای آن که رونق اقتصادی و اشتغال است بهره مند شوند. 

معاون امور اقتصادی وزیر کشور با اشاره به خودروهایی که در گمرک رسوب کرده اند، گفت: در گزارشی اعلام شد که ۵ هزار خودرو در گمرکات کشور وجود دارد که دستور بررسی این موضوع ابلاغ شد و پس از انجام بررسی و برگزاری جلسات پیشنهاد نهایی این بود که حدود ۵ هزار خودرو بلاتکلیف در گمرک با هماهنگی دستگاه های مرتبط ساماندهی شود. 

دانلود قسمت 8 بی گناه کامل | دانلود قسمت هشتم سریال بی گناه با لینک مستقیم
هم اکنون بخوانید

دین پرست با اشاره به موضوع کشتی بوشهر- قطر و نیاز به رسیدگی این موضوع عنوان کرد: این کشتی در هر سفر نیاز به ۱۰۰ تن سوخت دارد. در این موارد واقعا آدم دلش می سوزد و باید وضعیت آن معلوم شود، چون سرمایه گذاری شده، کشتی گرندفری از خرداد ماه در بوشهر پهلو گرفته و نیاز به رسیدگی عاجل دارد. لازم است که فکری برای حل این مشکل شود و با در نظر گرفتن تمام مستندات قانونی، پیشنهاداتی برای حل مشکل و بررسی امکان بهره برداری از آن ارائه شود.  

وی عنوان کرد: رئیس جمهور با تاکید بر گسترش ارتباط استانداران با نخبگان اجتماعی، اقشار مختلف دانشگاه ها، فعالان اقتصادی و رسانه ها خواسته است تا از همه این ظرفیت ها برای شناسایی بهتر مسائل و کمبودها و راه حل ها و همچنین افزایش امید و انسجام اجتماعی، شناسایی راهکارهای مبارزه با رانت و فساد، بهبود مدیریت اقتصادی و افزایش تاب آوری اجتماعی و اقتصادی در برابر تحریم ها استفاده شود.

معاون وزیر کشور با تسلیت شهادت ناجوانمردانه فرزند برومند این مرزوبوم، سردار سلیمانی گفت: بسیاری از مردم این کره خاکی امنیت امروز خود را قطعا مدیون جانفشانی ها و رشادت های این مرد بزرگ هستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا