ایران، اوکراین، آمریکا و فرانسه مسئول بررسی دلایل سانحه هستند

به گزارش ایسنا،  صبح امروز (چهارشنبه) یک فروند هواپیمای بوئینگ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال در نزدیکی تهران سقوط کرد و تمامی ۱۷۶ نفر از مسافران و خدمه پروازی آن در این حادثه ناگوار جان باختند.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین صبح امروز تنها شش دقیقه بعد از پرواز از فرودگاه امام خمینی در تهران، حوالی شهریار سقوط کرد. طبق اطلاعاتی که در همان دقایق نخستین منتشر شد،  مدل این هواپیما بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷بوده است که ساخت شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکاست و تنها سه سال از عمر آن می گذرد.

حالا در گزارشی که رویترز بعد از انتشار اخبار مربوط به سقوط یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ منتشر کرده، به موارد زیر اشاره کرده است:

دو موتور هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ با نام تخصصی CFM۵۶-۷B۲۶، توسط سی‌اف‌ام اینترنشنال (CFM International) به عنوان یک شرکت آمریکایی – فرانسوی یعنی جوینت ونچر جنرال موتورز ایالات متحده و سافران فرانسه ساخته شده است.

حداکثر مسافتی که این نوع از هواپیما قادر به پیمایش آن است، شش هزار کیلومتر است. طول بال های هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ با ظرفیت صندلی ۱۸۶ مسافر، ۳۵.۷۸ متر است.

همچنین حداکثر سرعت این مدل از هواپیمای بوئینگ  ۹۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

مطابق قوانین و مققرات بین المللی سازمان ملل، از آنجایی که محل سقوط این هواپیمای اوکراینی حوالی تهران بوده است، ایران مسئولیت انجام تحقیقات و بررسی های مربوط به علل و نحوه حادثه را برعهده دارد.   

اما با توجه به آنکه هواپیمای مذکور به ایرلاین اوکراین اینترنشنال تعلق داشته و ساخته شرکت بوئینگ آمریکا بوده است، ایالات متحده و اوکراین نیز در تحقیقات مربوطه همکاری و مشارکت خواهند داشت. همچنین برخی دیگر از کارشناسان فعال در حوزه هوانوردی بر این باورند که فرانسه نیز در این امر دخیل خواهد بود چراکه موتور این هواپیما در این کشور ساخته شده است.

جدیدترین قیمت اقلام خوراکی در میادین میوه و تره بار
هم اکنون بخوانید

انجمن ملی امنیت حمل و نقل در ایالات متحده آمریکا تحت تاثیر روابط و تحریم های واشنگتن علیه تهران در این خصوص اظهارنظر خاصی نداشته ولی از بوئینگ درخواست کرده که نهایت همکاری را برای بررسی علل و نحوه حادثه با طرفین مربوطه داشته باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا